השר כחלון בישיבת סיעת כולנו
השר כחלון בישיבת סיעת כולנוצילום: חזקי ברוך

בעקבות אישורה של "פסקת ההתגברות" בוועדת השרים לחקיקה צפויה הצעת החוק לעלות להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת.

לקראת ההצבעה מחריף המתח סביב הנושא בעיקר בסיעת "כולנו", בה קיימים חילוקי דעות חריפים בין חברי הסיעה סביב ההצעה.

יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, הבהיר שהוא מתנגד לחוק, ולאחר האישור בוועדת השרים אישר את עמדתו, "סיעת כולנו תתנגד לחוק פסקת ההתגברות במליאת הכנסת. העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה היא הפרה של ההסכם הקואליציוני ופגיעה בשלטון החוק. סיעת כולנו תמשיך להיאבק נגד חקיקת פסקת ההתגברות ונלחם לא נתן לגורמים קיצוניים להוביל את סדר יומה של מדינת ישראל.

"אמרנו בשבועות האחרונים שאנו מוכנים לייצר דיון רחב על הסדרת היחסים בין בית המשפט לכנסת , זהו מהלך שיש לעשות בהסדרה לאחר שנים שהנושא לא טופל ולא בקיצוניות כפי שהתרחשה היום ובצד צדדיות כפי שפעלו היום", אמר כחלון.

אולם, שר הבינוי והשיכון גלנט, מספר 2 בכולנו, דווקא תמך בהצעה בישיבת ועדת השרים לחקיקה והצביע בעדה. גם שר הכלכלה אלי כהן לא הגיע לישיבה לצורך התנגדות להצעה, וכך עברה ההצעה פה אחד. מוקדם יותר היום אף הבהיר כהן, "אנחנו נמצאים בנקודה שבה ראינו התערבות חוזרת ונשנית של בג"ץ, לכן את קידום חוק יסודות החקיקה בית המשפט הרוויח ביושר".

מי שהציגה חזית אחידה עם היו"ר כחלון היא ח"כ רחל עזריה, "פסקת ההתגברות שודדת מהאזרח את האפשרות לקבל עזרה כשנפגעות הזכויות הבסיסיות שלו".

לדבריה, "לא פעם עמדתי במצב הזה, ובג"צ נתן מענה כשאף אחד אחר לא היה שם. אני לא תמיד מסכימה עם בג״ץ אבל החוק הזה פוגע בזכויות יסוד של כל איש ואישה בישראל. אצביע נגדו".