אבנים
אבניםצילום: ISTOCK

אירוע אלימות חמור בליגה א' צפון. בתום משחק הכדורגל שהתקיים הערב (ראשון) בשלב חצי הגמר בין הפועל אום אל פאחם לעירוני טבריה, נפצעו שוטר מידויי אבנים ואוהד מבקבוק זכוכית.

המשחק שהתקיים באצטדיון שבאום אל-פאחם הפגיש בין שתי קבוצות הנמצאות בחלק העליון של הטבלה בהפרש 7 נקודות האחת מהשניה, כשהקבוצה המקומית, הפועל אום אל פאחם המדורגת במקום השני בטבלה הפסידה לאורחים מטבריה, שמדורגים במקום החמישי בטבלה.

במשחק ניצחה טבריה בתוצאה 2:1 מצמד שערים של הקשר כפיר בן דוד, והעפילה לגמר על חשבון אום אל פאחם, שם תפגוש את הפועל הרצליה.

על פי הודעת משטרת ישראל מחוז חוף, הכל החל כאשר אוהדי אום אל-פאחם שעלתה לליגה א' בתום העונה שעברה והפסידה הערב במשחק החשוב, התגודדו בתום המשחק מחוץ למגרש והחלו ליידות אבנים אל תוך תחומי המגרש.

על פי הודעת המשטרה, כתוצאה מידויי האבנים נפצע באורח קל קצין משטרה בראשו ופונה לבית החולים.

עוד אמרו בהודעתם במשטרת מחוז חוף, כי "כוח משטרה במקום מאבטח את השחקנים אשר נשארו במגרש ופועל לפיזור האוהדים אשר נשארו מחוץ למגרש".

שחקן טבריה, עידן וייצמן כתב בחשבון הטוויטר שלו על החוויות מהמשחק. לדבריו נשלכו כיסאות מהציעים אל כר הדשא, אבנים גדולות נזרקו לתוך תחומי המגרש ואוהדי היריבה מאום אל-פאחם עברו אל יציע אוהדי טבריה בכדי להרביץ להם. "המשחק הסתיים ב-20:45 ונשארנו על הדשא עד 21:45 עם כוחות משטרה", כתב וייצמן בחשבון הטוויטר שלו.

"קיבלנו קצת מכות אבל עברנו את זה. אוהד שלנו קיבל בקבוק זכוכית לראש מאוהדי היריבה שעברו יציע, שוטר נפצע. לא כיף לנצח ככה".

עוד כתב וייצמן, "אנחנו עד עכשיו יושבים באוטובוס בחניית האצטדיון. מפחיד".

לדברי וייצמן, לאוטובוס עלה נציג של העיר אום אל פאחם שהזדהה כעובד סוציאלי וביקש מהשחקנים וצוות המועדון סליחה על מה שעברו ושהוא נגד כל מה שהקהל שלו ייצג.

וייצמן הוסיף וכתב, "לראות ילד בן 10 בוכה על הגדר וצועק לי "ויצמן תעזור לי אני מפחד", זה לא פשוט. ביקשתי שיכניסו לי אותו למגרש וכשחיבקתי אותו ואמרתי לו תירגע אתה איתי עכשיו כלום לא יקרה לך, הוא רעד לי בידיים".

לסיום כתב וייצמן, "מצחיק שיש סיסמא על אחד היציעים שאומרת 'ספורט - 10, אלימות -0'".

זו לא הפעם הראשונה העונה בה אוהדי אום אל-פאחם הערבית מתקשים להפסיד בכבוד, כשגם במסגרת הליגה הסדירה, לאחר ההפסד של אום אל פאחם לעירוני קריית אתא התפרעו אוהדי הקבוצה הערבית.