דייסון הערב מול שחקני תל אביב. לא יכל להם
דייסון הערב מול שחקני תל אביב. לא יכל להםצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ארבעה מחזורים לסיום העונה הרגילה בליגת העל שבכדורסל, וכלום עדיין לא נסגר.

שלוש קבוצות הצליחו לשוב הערב (ראשון) אל מסלול הניצחונות לאחר הפסדים במחזור הקודם - הפועל תל אביב, מכבי אשדוד/באר טוביה ועירוני נס ציונה.

מעל כולם הייתה זו הפועל תל אביב שגברה בתוצאה 81:86 על אדומה אחרת, הפועל ירושלים בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב, והתקרבה עוד קצת אל עבר יתרון הבייתיות ברבע גמר הפלייאוף שיתקיים בעוד זמן קצר.

בעוד אצל העולה החדשה מנס ציונה מדובר בהתעלות מטורפת במאני-טיים, כשזו נחלצה בעור שיניה מירידת ליגה וקרובה אף להצליח להשתחל אל שלב הפלייאוף, אצל האדומים מת"א והצהובים מאשדוד מדובר היה בניצחון כמעט מובן מאליו. ככה זה כששתי הקבוצות לא הפסידו זה זמן רב באולמן הביתי העונה.

ליתר דיוק, בעוד התל אביבים מחזיקים במאזן של חמישה משחקי בית רצופים ללא הפסד, האשדודים מושלמים העונה בביתם ולמעשה לא הפסידו שם במסגרת הליגה מזה חצי שנה. ביתם הוא מבצרם.

כמו בשני משחקי החוץ האחרונים שלהם, גם הערב הצליחו הירושלמים לחזור מפיגור דו-ספרתי במהלך הרבע האחרון, אך לצערם הפעם האופי הגדול לא הספיק אל מול היכולת הרעה שלהם מקו העונשין ואחרי הניצחון על אשדוד, הירושלמים חוזרים להפסיד ומאבדים נקודות חשובות במאבקי הצמרת. זה עוד עלול להיגמר מבחינת האלופים מירושלים באיבוד יתרון הבייתיות ברבע הגמר.

בסיום, נס ציונה גוברת על בני הרצליה בתוצאה 93:104, אשדוד נותרת מושלמת בבית עם תבוסה שהנחילה ללהיט של הליגה גלבוע/גליל בתוצאה 67:92 והפועל ת"א מנצחת את הפועל ירושלים גם היא בביתה, בתוצאה 81:86. כלום לא נגמר.