האנשים הרגישים
האנשים הרגישיםThinkstock

מחר (חמישי) יתקיים במלון פרימה סיטי בתל אביב כנס בנושא רגישות גבוהה אצל מבוגרים וילדים. את הכנס יזמה רותי לקס, M.A. בייעוץ חינוכי, מרצה ומחברת הספר "תמיד היית כזאת" סיפורה של אישה רגישה.

בכנס שיתקיים בסגנון של הרצאות TED ידונו בדרכי ההתמודדות עם התופעה שעדין לא מספיק מוכרת בישראל, וישתתפו בו בין השאר מטפלים הוליסטים קוגניטיביים ורגשיים.

מארגנת הכנס רותי לקס קוראת לבוא ולהכיר את התופעה, "אם אתם הורים לילד רגיש במיוחד, בני זוג של אדם רגיש, מורים המתמודדים עם הנושא בכיתה וחסרים לכם כלים ומידע, או כמובן אם אתם אנשים רגישים בעצמכם, אתם מוזמנים להצטרף".

"עד היום אין לזה חשיפה בארץ. יש ספר שנכתב בארה"ב על ידי איילין ארון פסיכולוגית קלינית שחשפה את התופעה. מדברים כאן על ילדים שאם מישהו מעליב אותם הם יכולים להסתובב עם זה שעות רבות או מבוגרים שבגלל התופעה מחליפים מקומות עבודה רבים או חיילים שבמקרים חמורים נוטלים את חייהם", מספרת לקס.

בימים אלה היא עוברת בין בתי ספר ומנסה לעורר את החשיפה לתופעה. "הפתרון הוא קודם כל להכיר בבעיה ואז לראות איך פותרים אותה כי לאנשים עם הצפה רגשית, יש השלכות על החיים, על העבודה ועל הזוגיות".

לקס רואה את הפרויקט כמשימת חייה, "אני גם תמיד הייתי כזאת ולכן עסקתי בזה רבות. גם כעת כאמא אני מזהה את התופעה אצל חלק מילדיי".