בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יצחק קלמן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית יהודי) וח"כ רועי פולקמן התעמתו היום (שני) בשידור ב-103FM סביב חקיקת פסקת ההתגברות.

סמוטריץ' אמר כי "גם כחלון, גם פולקמן וגם רחל עזריה טוענים שאנחנו קיצוניים. לא מדובר בטיעון ענייני ואינטליגנטי אלא בנאומים דמגוגיים נגדנו. אנחנו משקפים את עמדת רוב הציבור שרוצה לפתור את בעיית המסתננים ומבין שבג"ץ חרג מהסמכויות שלו. לא ברור לי כיצד שיקול דעתם של שלושה שופטים טוב יותר משל רוב חברי הכנסת".

לדבריו, "ארגוני השמאל משתמשים בבג"ץ כדי להילחם בשלטון הימין, שנבחר על ידי הציבור, וכופים את דעת המיעוט על ההמון".

"ברור לי שהשופטים בעליון הם ציוניים אך הם בעלי אג'נדה שונה מדעת הרוב והם כופים אותה בניגוד לחוקי הדמוקרטיה. בג"ץ פסל את חוק הגיוס למרות שהרוב קבע שיש לתת פטור מגיוס לחרדים שלומדים תורה", הוסיף סמוטריץ'.

ח"כ פולקמן ענה לו, "סמוטריץ' הפך לפנים בקרב מול בג"ץ ובמקביל הריץ את קמפיין 'נטו הדתה'. הוא אינו מחפש איזונים. הצעת החוק של הבית היהודי בסוגיית ההתגברות על בג"ץ לא קוראת לאזן את מערכת היחסים, אלא פועלת בגישה שהם האליטה השולטת שיכולה לעשות מה שהיא רוצה, ושבג"ץ מפריע לאליטה של סמוטריץ' לפעול. הוא שוכח שהדבר המכונן בדמוקרטיה הוא המגבלה על הרוב. כשבג"ץ פוסל חוקים אנחנו מחוקקים חוקים בצורה נכונה יותר".

כשנשאל מדוע כחלון חיכה לרגע האחרון כדי לפעול נגד פסקת ההתגברות השיב, "בדרך כלל הקו הקיצוני שנאמר במפלגות נשאר בגדר דיבורים ולא הופך למעשים, ברגע שהם הפכו למעשיים השר החליט להביע את עמדתו. אני מציע לכולם לחפש בפייסבוק את סרטון ההבטחות של סמוטריץ' לבוחריו מראש השנה, בו הוא הבטיח להרוס דברים במקום לעשות. עברו שלוש שנים שבהן לא היו לו הישגים ולכן הוא נמצא בלחץ ומתאמץ לחוקק את פסקת ההתגברות".

סמוטריץ' לא נשאר חייב. "פולקמן יוצר דמגוגיה זולה. גם השרה שקד וגם השר בנט מגשימים הבטחות גדולות, לעומת כחלון שלא מצליח להוריד את מחירי הדיור ומחפש דגל חדש לחגוג עליו. אנחנו באותה הקואליציה ויש בינינו ויכוח נוקב על השאלה האם העם בוחר את עתידה של מדינת ישראל או שופטי בית המשפט העליון".

פולדמן הגיב, "אנחנו מחפשים מתווה ממלכתי. סמוטריץ' מוביל את תנועת רגבים ואם תרצו. אותם ארגונים שפרסמו מודעות נגד השר כחלון. סיעת כולנו פרטנר לכל צעד ממלכתי אך לא נסכים לצעד סקטוריאלי".