חברי פרלמנט בטהרן שזועמים על החלטת הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין, הציתו את דגל ארצות הברית ואת הנוסח של הסכם הגרעין, לצד קריאות "מוות לאמריקה" שנשמעו בפרלמנט.

על פי הדיווח ברשת כאן ב', יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לאריג'אני אמר כי ''מדיניות טראמפ מאיימת על הביטחון העולמי. אין לו את היכולות השכליות להתמודד עם נושאים העומדים לפתחו''.

''יציאתה של ארה"ב מהסכם הגרעין תבודד אותה", הוסיף לאריג'אני. "המעשה הוא הפרה של אמנה בינלאומית". לאריג'אני הטיל ספק שמדינות אירופה יעמדו בהתחייבויות המופיעות בהסכם הגרעין, ומציין כי לאיראן אין שום מחויבות לכבד אותו.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר כי הלילה הממשל ובעלות בריתו באירופה יכולים לפעול יחד להשגתו של הסכם חדש שיגביל את איראן מפעילותה המזיקה והנפסדת, וימנע מטהרן להפוך אי פעם למדינה בעלת נשק גרעיני.

פנס הבהיר כי וושינגטון החליטה לפרוש מהסכם הגרעין משום שהיא אינה יכולה להרשות לאיראן להשיג נשק גרעיני בשנת 2025.

בתוך כך, מערכת הביטחון הישראלית ממשיכה להיערך לאפשרות שאיראן תשגר טילים לעבר ישראל. הבוקר (רביעי), בתום הערכת המצב בפיקוד הצפון, הוחלט לקיים היום ברמת הגולן שגרה אזרחית מלאה ביישובים בדגש על לימודים בבתי הספר ועבודות חקלאים שימשיכו כסדרם.

בנוסף, טיולים יתקיימו כשגרה בתיאום מול צה״ל. דובר צה''ל מסר כי ''מספר אתרי תיירות יחסמו באופן נקודתי ויש להישמע להוראות הכוחות בשטח על פי צורך''.