ליברמן בכנס הרצליה: "אם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול"באידבות המרכז הבינתחומי

השר אביגדור ליברמן מופיע הבוקר (חמישי) בכנס הרצליה ומשגר מסר ברור כלפי המשטר בטהרן בעקבות אירועי הימים האחרונים ובעיקר הירי אמש והתקיפות במהלך הלילה.

"אנחנו לא נאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס קדמי לפעילות נגד ישראל. זו מדיניות ברורה ואנחנו פועלים לפיה", אמר ליברמן והזהיר, "אם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול".

ליברמן הבהיר שאירועי הלילה הסתיימו בצורה טובה, "האירנים ניסו לתקוף את שטח ישראל אבל אף טיל לא פגע במדינת ישראל. חלק נפלו בסוריה חלק יירטה כיפת ברזל. אנחנו פגענו כמעט בכל התשיות האיראניות בסוריה".

"קודם כל צריך להיות ברור, בניגוד לאיראנים אנחנו לא מנסים להתרחב אנחנו לא מנסים לבנות גבול חדש. מי שמנסה כל הזמן להתפשט וליצור תנאים חדשים זו איראן", הדגיש ליברמן, "לא רק כלפי ישראל, ראינו אותם פועלים מול תימן, לבנון וגם באפריקה".

"אנחנו משתדלים להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. אין לנו עניין לכבוש את סוריה ולא להתערב במה שקורה שם", הוסיף ליברמן, "אין לנו עניין להסלים אבל צריך להכין את עצמנו לכל תרחיש. הגענו למציאות חדשה שפעם ראשונה איראן כאיראן מנסה לתקוף את מדינת ישראל, לפגוע בטריטוריה שלנו, זה לא יקרה".

צה"ל תקף הלילה באמצעות מטוסי קרב עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה. בתקיפה הושמדו תשתיות איראניות רבות שבמשך זמן רב נבנו, "יקח להם הרבה זמן לשקמן".

ישראל עדכנה את רוסיה לפני התקיפה הגדולה בסוריה.

במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו:

• אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס.
• מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס.
• מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה.
• מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק.
• אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי".
• מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס.
• תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

כמו כן הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה.

חיל האוויר תקף נוכח ירי סוללות הגנה אווירית סורית, אשר ביצעו ירי על אף האזהרה הישראלית. בתגובה תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה. כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום.

מצה"ל נמסר עוד כי התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בתקיפה האיראנית לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא אותרו נפילות בשטחינו.