כדור כדורגל ספורט
כדור כדורגל ספורטiStock

ארבעה ימים לאחר תקיפתם של אלפי אוהדי אום אל פאחם, משטרת ישראל מסירה את הכפפות ומגיבה במספר צעדים כנגד אירוע האלימות החמור.

היום (חמישי) הודיעה משטרת ישראל כי מגרש הכדורגל באום אל פאחם, הנקרא "אצטדיון השלום", ייסגר למשך 30 הימים הקרובים, וגם אז יצטרכו במועדון מהמגזר הערבי לנקוט בצעדים שיוכיחו כי הם יכולים לשוב ולארח משחקים באצטדיונם הביתי.

אחד מהצעדים אותם יצטרכו ראשי הקבוצה והאצטדיון מאום אל פאחם, יהיה להוסיף ולתגבר את אמצעי הבטיחות והאבטחה במקום, כשבמשטרה אמרו כי זאת "לאור מקרי העבר ומתוך דאגה לשלום הציבור וביטחונו".

כזכור, בתחילת השבוע האחרון, בתום משחקם במסגרת שלב חצי גמר ליגה א' צפון, משחק בו הפסידו בתוצאה 2:1 באצטדיונם הביתי, החלו כ-4,000 מאוהדי אום אל פאחם הערבית להשתולל ולהתנהג באלימות קשה כלפי אוהדי עירוני טבריה ושחקני המועדון היהודי.

האוהדים הערבים השליכו מכל הבא ליד, מתוך המגרש ומחוצה לו, כששוטר בדרגת קצין נפגע בראשו מאבנים שהושלכו מחוץ לאצטדיון ואוהד מבוגר של הקבוצה האורחת מטבריה נפצע כשספג בקבוק זכוכית בראשו.

ארבעה ימים אחרי ובמשטרת ישראל הודיעו כי הם מסירים את הכפפות וממשיכים להיאבק בכל הכח באלימות בספורט.

במקביל לסגירת מגרשם של אום אל פאחם, נעצר אוהד קטין נוסף בן 17 שמצטרף אל ארבע האוהדים שכבר נעצרו בתחילת השבוע. לדברי המשטרה "הצעיר חשוד בהשתתפות במעשי האלימות שהיו במגרש". הקטין שוחרר בתנאים מגבילים בתום חקירתו והורחק ממגרש הכדורגל בעיר למשך 30 יום.

לא רק זאת, אלא שאתמול גם נערך שימוע למנהל המגרש בעיר על ידי מפקד התחנה.

ממשטרת מחוז חוף נמסר כי "בסיום השימוע הוחלט לסגור את המגרש למשך 30 יום. כמו כן, הוחלט כי על מנת לחדש את הרישיון למקום, יתווספו ויתוגברו אמצעי הבטיחות והאבטחה במקום וזאת לאור מקרי העבר ומתוך דאגה לשלום הציבור וביטחונו".
עוד נמסר מהמשטרה כי הם יפעלו בכל הדרכים העומדים לרשותם על מנת להיאבק באלימות בכלל ובספורט בכלל ולהבטיח את שלום הציבור וביטחונו.