תיעוד: מטוסי קרב של צה''ל תוקפים סוללת SA22 סורית

קצין בכיר בחיל האוויר חושף הערב (חמישי) פרטים חדשים על תקיפת ישראל בלילה האחרון באדמת סוריה, ומדגיש כי צה''ל יוסיף לתקוף מטרות איראניות ככל שיידרש.

במקביל, צה''ל פרסם תיעוד מתקיפה של מטוסי קרב נגד סוללת SA22 (נ''מ) בסוריה, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה״ל בתגובה לירי שבוצע על ידי ״כוח קודס״ האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות נגד כוחותינו.

"מזה מספר ימים חיל האוויר מתכונן למתקפה של כוח אל קודס האיראני בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אלינו. סיכלנו שלשום את המשגר שניסה לירות רקטות בטרם ביצע את הירי. לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה, מדובר במחט בערימה של שחת, אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה", הסביר הקצין.

הוא ציין כי "לאיראנים יש מוטיבציה להביא נ"מ משלהם לסוריה ונדע לטפל גם בו. אנו מניחים שלאיראנים יש רקטות גם לטווחים רחוקים מעל 40 קילומטרים, ואנו ערוכים גם מולם".

לדבריו, "יש חשש שאם נשמיד סוללות קיימות, בהמשך תגיע מערכת S-300 שהיא מתקדמת יותר. אנו פועלים כדי שכל סוללה שתאיים על מטוסינו תושמד".

הקצין הוסיף כי הפעולה תואמה עם רוסיה. "הודענו מראש על הפעולה לרוסים וכך יצרנו לעצמנו מרחב פעולה חופשי, כמובן תוך כדי תיאום גם עם ארצות הברית".

בתוך כך, דובר צה''ל הודיע כי ההערכות הצה״לית הכוללת בשבועות האחרונים בזירה הצפונית נקראת בצה''ל ''מבצע שח-מט''. שם המבצע האווירי שבוצע לפנות בוקר בסוריה הינו ''בית הקלפים''.