חידון התנ"ך של הר חברון

כ-400 ילדים התמודדו בשלבים השונים לקראת השלב הפומבי אליו עלו 24 תלמידים, תלמידי בתי הספר
הממלכתי דתי בהר חברון וממלכתי מיתר.

בהר חברון מתגוררים כ-30 אחוז תושבים חילונים ועבורם נפתח מסלול נוסף לצד המסלול הקיים לבתי הספר מזרם הממ"ד וכך ניתנה הזדמנות לכל תלמידי בתי הספר לקחת חלק בחידון.

במהלך החידון הוקרנו קטעי סרטים מרגשים מראשית המדינה ועד ימינו, את החידון הנחה נריה פנחס חתן תנ"ך בעצמו.

בחבר השופטים ישב ראש המועצה יוחאי דמרי ולצידו חבר הכנסת מיקי זוהר, שציין בברכתו כמה הוא נרגש להיות במעמד שכזה עוד אמר, "הזכות שלנו על הארץ נובעת מסיבה אחת בלבד עצם יהדותנו"ץ

במקום הראשון זכה חתן התנ"ך של הר חברון לבתי ספר ממ"ד שנת תשע"ח: דוד ונגרובסקי, תלמיד בית ספר סוסיא, תושב סוסיא.

חתן התנ"ך של הר חברון לבתי ספר ממלכתיים- ינון קורן, תלמיד בי"ס פסגות, תושב מיתר.

יתר הזוכים בחידון במסלול בתי הספר ממ"ד-

מקום רביעי- נעם בן יעקב, תלמיד בי"ס סוסיא, תושב יתיר

מקום שלישי- בניה פישמן, תלמיד בי"ס דביר, תושב עתניאל

מקום שני-יונתן אייל יוסקוביץ, תלמיד בי"ס סוסיא, תושב עומרים

הזוכים במסלול בתי ספר ממלכתיים: סגן חתן תנ"ך- רועי סבן, תלמיד בי"ס פסגות, תושב מיתר.

בתום החידון הוענקו פרסים לזוכים ותעודות הוקרה ליתר המתמודדים על ידי מנהלי בתי הספר, חה"כ מיקי זוהר ראש המועצה יוחאי דמרי וגלעד מתנאה, ראש המועצה הדתית.

יוחאי דמרי ראש המועצה אמר, "לעונג היה לנו לקחת חלק בחידון המרגש הרבה מדברים על מצב הנוער אך כאן נחשפנו לחבורת עילית, לאורך החידון הראו כל המתמודדים בקיאות מרשימה בתנ"ך, אהבה וידע.

אך טבעי ומתבקש ללמוד תנ"ך באותם מקומות שבהם חיו האבות. מליארד אנשים לומדים תנ"ך בעולם אבל רק אלפים בודדים יכולים לפתוח את התנ"ך ואת החלון ובו זמנית לראות את סיפורי התנ"ך למול עיניהם את מקום מושבם של אברהם יצחק יעקב דוד ושלמה".

"ברוח התכנית האסטרטגית בה הצבנו כיעד התאמה של ההר לכלל המגזרים וכן חיבור למרחב פתחנו את החידון לתושבי האזור, כך הצטרפו לנבחנים גם תלמידי בית הספר הממלכתי במיתר בו לומדים תלמידים מההר שלקחו חלק יחד עם בתי הספר הממ"ד ומתלמודי תורה מקרית ארבע. שמחתי לראות בשלב הגמר עשרות מהיישוב מיתר שבאו לעודד בהובלת הצוות החינוכי, תודה גדולה לחברי חבר הכנסת מיקי זוהר שכביד אותנו ובא לייצג את כנסת ישראל".