הרב מאזוז ואלי ישי בכנס בחירות
הרב מאזוז ואלי ישי בכנס בחירותצילום: יעקב נעמי. פלאש 90

ראש ישיבת 'כסא רחמים', הרב מאיר מאזוז, התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי להלכות יום ירושלים, וקרא להודות לבורא עולם על הניסים שנעשו ביום זה.

"יום כ"ח באייר. זה יום מבורך, ולכן לא אומרים בו תחנון, זה יום גדול לא פחות מפורים סרגוסה, עד היום ישנם אנשים צאצאי הקהילה הזו, שמקיימים את היום הזה. גם לנו יש 'פורים ירושלים' ה' עשה איתנו נסים ופלאות, מה נהיה כפויי טובה?", תהה הרב מאזוז.

"יש כאלו אומרים אנחנו חרדים לא שייכים. להיפך אם אתה חרדי באמת תדע להודות לבורא עולם, לכן אנחנו לא אומרים תחנון, ואחרי התפילה פותחים את ההיכל ואומרים נשמת כל חי", סיפר הרב.

לדבריו, "יש כאלה אומרים איך ה' עושה שליחותו בידי אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות? אבל זה לא שאלה, כי ה' עושה את כולם שליחים שלו, כורש הזה היה עובד עבודה זרה היה עובד שני אלוהות אלוהי האור ואלוהי הטוב, וה' עשה בו שליחות גדולה כמו לבנות את בית המקדש, עשה גם עם נבוכדנצר קרא לו 'נבוכדנצר עבדי', משתמש בו הקב"ה, כך גם נעמן שר צבא ארם, וכי החיילים שאינם שומרי תורה ומצוות הם גרועים מנעמן מכורש?! הם יהודים, וברובם גם מאמינים!".

"ה' עשה לנו נס על ידם, ועד היום עושה לנו נסים, איך כתוב בגמרא, מאי חסא דחס רחמנא עלן, חס"א ר"ת: חיזבאללה סוריה איראן. בפרשת השבוע נאמר, "ורדפו מכם חמשה מאה ומאה מכם רבבה ירדפו", חמש"ה ר"ת: חיילי מלחמת ששת הימים. ה' עשה אתנו נסים מעל הטבע, כולם השתוממו מהנס הגדול הזה", הוסיף הרב מאזוז.

"צריך להודות על הניסים האלו, מי שלא מודה יש לו בעיה באמונה, זה כפירה מי שלא רואה את הניסים הוא כופר, אם לא נאמר הלל לפחות נאמר 'נשמת כל חי' ולא אומרים תחנון, וגם היום לא אמרנו צדקתך", הדגיש הרב.