תלמידי הישיבות חגגו בכותל המערביאיגוד ישיבות ההסדר

אלפי תלמידים מישיבות הסדר וישיבות גבוהות מכל הארץ התכנסו הבוקר (ראשון) ברחבת הכותל יחד עם ראשי הישיבות והרבנים לחגוג את יום ירושלים.

באירוע השתתפו עשרות רבנים ובהם יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת עתניאל הרב ראם הכהן, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל, ראשי ישיבת מעלה אדומים הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת, ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר ועוד.

לתפילה הגיעו גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב. את התפילה לשלום המדינה נשא הרב חיים דרוקמן בקול נרגש.

בעצרת מרכזית שהחלה אמש ותימשך היום בישיבת הכותל השתתפו מאות רבות של תלמידים מישיבות ההסדר ששמעו שיעורים ולמדו בחברותות במהלך הלילה. רב העיר ירושלים, הרב שלמה עמאר אמר במהלך העצרת, "גם מי שלא מבין את עומקם של הדברים חשים כי מעולם לא היינו קרובים לגאולה השלמה כמו בימים אלו. במלחמת ששת הימים. זכינו לניסים שלא היו מעולם והבעיה שלנו היא כשקורה הנס הלבבות מתלהבים ולא יודעים איך להכיל בנפשנו את הניסים והנפלאות, אך ההתלהבות עוברת ואנחנו חוזרים לשגרה - מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי ה', על החכמים לשמור את הדברים גם להמשך".

הלימוד במשך יום ירושלים נערך לזכרו של הרב חיים ישעיהו הדרי זצ"ל, נשיא ומייסדה של ישיבת הכותל שהלך לעולמו החודש. את הלימוד פתחו המשתתפים בשירת הודיה של תפילת "הטוב כי לא כלו רחמיך.. כי מעולם קיוינו לך " בשל ארועי השבוע בצפון ותקיפת צה"ל את הכוחות האיראניים שסיכלה פגיעה בישראל.

מולי יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אומר כי "לימוד התורה במהלך הלילה והיום, ביום ירושלים, הינו ביטוי נאצל של הודאה לבורא עולם ובונה ירושלים. השנה לצד ישיבות ההסדר הצטרפו אלינו ישיבות גבוהות רבות מכל הארץ לקיים ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם".