הרובע היהודי בירושלים
הרובע היהודי בירושליםמאיר סלע

אריה בלומברג, יהודי בשנות החמישים לחייו, העובד כשרברב למחייתו, מצא דרך מקורית ביותר לאסוף כספים עבור מטרה שהפך לשליחות בחייו- תמיכה בגאולתה של ירושלים.

בכל יום הוא עושה סיבוב ברכבו ולעיתים ברגל באיזורי בילוי וליד מסעדות, ובאופן כללי ליד כל פח שנקרה בדרכו- ומוציא ממנו בקבוקים מכל הסוגים. את הבקבוקים הוא מוסר בסופר-מרקטים גדולים או בנקודות איסוף מרכזיות ואת שלושים האגורות שהוא מרוויח מכל בקבוק הוא שומר בצד.

"בדרך הזאת הצלחתי עד כה לאסוף למעלה מ-135 אלף שקלים" הוא מספר "ואת הכל אני תורם לעטרת כהנים שגואלת קרקעות בירושלים שבין החומות".

הכל התחיל מחבר קרוב של אריה שסיפר לו על פעולותיה של עטרת כהנים, שקונה קרקעות ברובע המכונה 'המוסלמי' ומייצרת רצף של התיישבות יהודית.

"כבר שנים אני מסתובב בתחושה שהקב"ה עשה לנו נס אדיר במלחמת ששת הימים, בה קיבלנו את ירושלים מחדש, והבנתי שעלינו להלחם על ירושלים, לשמור עליה, ובתוך כך אנחנו צריכים להכניס יותר יהודים לירושלים. ליישב את עיר דוד וסביבותיה. ואני יודע שהפעולות הללו עולות הרבה כסף, ומאחר ואין לי כסף נזיל, ניסיתי לחשוב איך אני יכול לאסוף כסף בדרכים מקוריות. לפני כחמש שנים עלה במוחי הרעיון 'לעשות כסף' ממה שאנשים מחשיבים כפסולת. אני אוסף בקבוקי פלסטיק מכל הסוגים, בקבוקי בירה ויין, זכוכיות שונות ואף פחיות. טיפה ועוד טיפה יוצרות אלפי שקלים.

אתה לא נבוך מכך שאתה צריך לחפש בזבל בקבוקים?

"ירושלים היא הירושה שלנו מימי דוד המלך. העולם 'גנב' מאיתנו את ירושלים ובמשך שנים ארוכות היא לא היתה בידינו, במלחמת ששת הימים החזרנו אותה לחיקנו. לפני 35 שנה עליתי לישראל מארצות הברית וזו זכות עבורי לעסוק כל היום במצווה.

בזכות התחביב הזה, אני והשותפים שרתמתי לדרך, מרוויחים כמה דברים: גם נקיון של הארץ, גם שיפור איכות הסביבה וגם תורמים לבנין ירושלים.

יש לך שותפים ל'שגעון' הזה?

אשתי בשה-לאה בלומברג מגוייסת גם היא כבר שנים למיזם ויש לי כמה חברים ששומרים לי בקבוקים וקוראים לי לבוא לקחת אותם. את הילדים פחות הצלחתי לרתום לכך לצערי. שלושת בנותיי נשואות והבן שלי בצבא. אולי כשהם יעברו את שלב גידול הילדים הם יצטרפו אלי.

היום ביום ירושלים מקיימת עמותת עטרת כהנים מבצע לגיוס המוני לקניית מבנים נוספים בעיר העתיקה ובמזרח העיר - מוזמנים להיות שותפים בפרויקט חשוב זה - לתרומות - לחצו כאן