טקס יום ירושלים בגבעת התחמושת
טקס יום ירושלים בגבעת התחמושתצילום: פלאש 90

הטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים נערך הערב (ראשון) בגבעת התחמושת, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ירושלים ניר ברקת.

''איחודה של העיר והניצחון בקרבות בכל חלקי הארץ, טמנו בחובם גאווה שכמוה לא חשנו מעולם ובאותו הזמן ממש כאב ושברון לב. שברון לב על חברינו שלא זכו לראות את היום שאחרי המלחמה" אמר הנשיא ריבלין בנאומו.

"לא מכבר חגגנו את יום העצמאות השבעים למדינת ישראל. עבורי, שנולדתי לפני המדינה, הדגל המונף אל ראש התורן איננו מובן מאליו, ההמנון איננו מובן מאליו, צבא ההגנה לישראל איננו מובן מאליו. עבור ילדיי ונכדיי, הריבונות הישראלית מובנת מאליה וטוב שכך, זו השאיפה של כל מדינה בת קיימא וחפצת חיים – שריבונותה תהיה מובנת מאליה. גם מי שחלמו ולחמו על המדינה הזו, על הארץ הזו, יודעים שקיומנו היום איננו מוטל בספק.

''יש לנו צבא חזק, מתוחכם, צבא שצבאות העולם עולים לרגל ללמוד ממנו וצריך לומר בפה מלא, על רקע רגישות השיא בימים אלה, החזית בצפון והמתח הגדול בגבול רצועת עזה, איננו ששים אלי קרב. אנחנו זוכרים בגופנו את כובד צערה של המלחמה. אך כאשר אנו נדרשים להפעיל את יד הברזל אנו עושים זאת ללא היסוס, ללא מורא ובמלוא הכוח''.

בהמשך התייחס הנשיא למעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים, ״מחר תעביר ארצות הברית את השגרירות שלה לירושלים. זהו צעד משמעותי ומעורר הערכה מצד ידידתנו הבכורה. צעד אמיץ של הנשיא טראמפ, שאמר וגם עשה, הבטיח וגם קיים. ובעקבותיה, בעקבות ארצות הברית, יעלו לירושלים בירתנו שגרירויות של מדינות נוספות. המצור המדיני על ירושלים נשבר וישבר. כך צריך וכך ראוי.

''זוהי שעה יפה לממש את החלטת הממשלה שהתקבלה כבר לפני 11 שנים ולהעביר את כלל יחידות הממשלה לירושלים, בבחינת נאה דורש נאה מקיים. באותה הנשימה עלינו לזכור כי ירושלים היא מיקרוקוסמוס ליכולתנו לחיות כאן יחד, דתיים, חילונים וחרדים, יהודים וערבים. אחדותה של ירושלים, היא גם מחויבות ליחס שווה לכל תושבי ירושלים – זה המבחן שלנו, זה מבחן הריבונות שלנו".