היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, אמר אתמול (ראשון) שייתכן כי ארה"ב תטיל סנקציות על חברות אירופאיות שיקיימו קשרי מסחר עם איראן. לדבריו, הדבר הזה תלוי בפעולותיהן של ממשלות אירופאיות, נוכח יציאתה של ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן.

בולטון הביע תקווה שאירופה תצטרף לארה"ב ויצאו מההסכם עם איראן אבל הסכים עם המראיין ברשת CNN, שכרגע ייתכן שמדינות אירופה ינסו להישאר בהסכם. האירופאים, לדבריו, הופתעו מאוד מהודעתו של הנשיא טראמפ על היציאה מההסכם, אך בחלוף הזמן, כך העריך, המדינות הללו ישנו את עמדתן.

המראיין, ג'ייק טאפר, אמר שהסנקציות שארה"ב הטילה היו יכולות להיות הרבה יותר אפקטיביות אלמלי ארה"ב יצאה מההסכם לבדה וללא תמיכת המדינות האחרות החתומות עליו.

"אנחנו לא הולכים על זה לבד", השיב בולטון. "יש לנו את תמיכתה של ישראל, יש לנו את תמיכתן של המלכויות הערביות המייצרות נפט ו"עוד רבים אחרים".

הוא הוסיף שהשפעתן של הסנקציות האמריקניות באה לידי ביטוי לא רק בסחורות המשווקות ע"י חברות אמריקניות. "בגלל רישיונות הטכנולוגיה שלנו להרבה מאוד מדינות ועסקים ברחבי העולם – ככל שהסנקציות הללו יתחילו לפעול יהיה להן אפקט רחב בהרבה", הבהיר.