ההכנות לפתיחת השגרירות
ההכנות לפתיחת השגרירותצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לרגל הפתיחה הצפויה והמתוקשרת של שגרירות ארה"ב בעיר ירושלים, והמשמעויות הדיפלומטיות העולות ממהלך זה באזור המתוח, יצא ערוץ החדשות הבינלאומי i24news בסקר נרחב.

הסקר, אשר כלל בחינה של עמדות הציבור היהודי והערבי לגבי תחושותיהם לנוכח המהלך האמריקאי, נערך בקרב יהודים ישראלים וכן בקרב ערבים אזרחי ישראל באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה.

בנוגע לשאלה האם העברת השגרירות האמריקאית לירושלים הינה מהלך חיובי או מסוכן – עלה כי 56.2% מכלל הציבור מאמינים כי מדובר במהלך חיובי, בעוד 23.9% בלבד מאמינים כי מדובר במהלך מסוכן.

עם זאת - בבחינה של זהות העונים עלה כי בקרב היהודים ישנה הסכמה רחבה של 66.3% אשר רואים את המהלך כחיובי, בעוד רק 6% מהאזרחים הערבים מסכימים עם טענה זו – זאת לעומת הסכמה בין 48% מהם כי מדובר במהלך מסוכן, לעומת 19.1% מהיהודים אשר מסכימים עם עמדה זו.

בבחינה של השאלה הבודקת באיזו עיר לדעת הציבור יש להקים את הבירה של המדינה הפלסטינית, אם וכאשר מדינה זו תוקם, עלה כי 24.6% מהציבור מאמינים כי בירה זו צריכה להיות מוקמת ברמאללה, הנתון הגבוה ביותר מבין האופציות שנתנו בכלל הציבור.

גם כאן בבחינת זהות העונים, ניתן למצוא חלוקה מובהקת בין יהודים וערבים, כאשר 27.1% מהיהודים בחרו בעיר זו, נתון שקיבל הסכמה מ-12% בלבד מהערבים.

בין האופציות הנוספות, ניתן היה למצוא את רצועת עזה, מזרח ירושלים ואבו דיס, וכן אפשרות לענות כי לא תהיה מדינה פלסטינית.

באופן מפתיע, רק 57% מהערבים בחרו באופציית מזרח ירושלים, נתון המראה כי על אף הרוב שנשאר – כבר אין קונצנזוס כלל ערבי על מיקום הבירה של המדינה הפלסטינית העתידית, בזמן ש-19% מהם מעדיפים שלא להביע כלל דעה בנושא, ו-5% לא רוצים לראות מדינה פלסטינית כלל.

הכנות לטקס העברת השגרירות לירושליםזיו סוקולוב שגרירות ארה"ב בישראל