נתניהו בחנוכת השגרירות: זכרו את הרגע הזה

"הנשיא ריבלין, יושב ראש הכנסת ורעייתו, שרים, חברי כנסת, ראש עיריית ירושלים, יושב ראש האופוזיציה, המזכיר מנוצ'ין, סגן השר ג'ון סליבן, ג'ייסון גרינבלט, נעמי ומשפחתכם, השגריר דיוויד פרידמן, תמי ומשפחתכם, סנאטורים וחברי קונגרס ומושל פלורידה.

אין לנו ידידים טובים מכם בעולם. אתם עומדים למען ישראל ואתם עומדים למען ירושלים. תודה לכם.

הרבנים הראשיים לישראל, הרבנים המכובדים שנמצאים כאן, הכמרים ואנשי הכמורה, החברים הרבים שהגיעו לכאן מרחבי העולם, החברים הרבים שייחלו ליום הזה ועבדו למען היום הזה. תודה לכולם.

אני רוצה לברך במיוחד את ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ. נוכחותכם כאן היום היא עדות לחשיבות האירוע הזה לא רק עבור ממשל טראמפ, אלא לכל אחד מכם באופן אישי ולנשיא טראמפ עצמו, בחתירתכם לשלום. תודה לכם.

ידידים יקרים, איזה יום נהדר, זכרו את הרגע הזה. זוהי היסטוריה. הנשיא טראמפ, בהכירך בהיסטוריה - עשית היסטוריה.

כולנו נרגשים מאוד. כולנו מוקירים תודה עמוקה. עבורי, הימצאותי כאן מעלה זיכרונות נהדרים מילדותי.

ביליתי את שלוש השנים הראשונות של חיי בשכונה הזו, ברחוב עין גדי בתלפיות, לא רחוק מכאן. היו פה כמה בתים מקסימים, שדות פתוחים רבים. אני זוכר שהלכתי בשדות האלה עם אחי יוני, הוא היה בן שש ואני בן שלוש. הוא היה מחזיק בידי חזק. היינו הולכים לביתו המופלא של פרופסור יוסף קלוזנר, ההיסטוריון היהודי הנודע, הוא היה מורו של אבי.

הייתי משקיף מבעד הרעפים של בית הכנסת העשוי מעץ, בו הוא והסופר הישראלי הגדול ש"י עגנון נהגו להתפלל בשבתות. הייתי מגיע למקום הזה, ממש כאן, אבל רק עד כאן כיוון שאמי אמרה לי שאסור ללכת הלאה. זה היה ליד הגבול. המקום היה חשוף לאש צלפים. זה היה בזמן ההוא. היום אנחנו כאן.

היום השגרירות של המעצמה הגדולה בעולם, בת בריתנו הגדולה ביותר, ארצות הברית, נפתחת כאן. איזה הבדל.

עבורי, זה מעלה זיכרונות אישיים. אבל עבור העם שלנו זה מעורר זיכרונות קולקטיביים עמוקים של הרגעים הגדולים שידענו בעיר הזו על הגבעה.

בירושלים אברהם עבר את מבחן האמונה הגדול ביותר ואת הזכות להיות אבי האומה שלנו.

בירושלים המלך דוד ייסד את בירתנו לפני 3,000 שנה.

בירושלים המלך שלמה בנה את בית המקדש שלנו, שעמד במשך דורות רבים.

בירושלים הגולים היהודים מבבל בנו מחדש את בית המקדש שעמד במשך דורות רבים נוספים.

בירושלים, המכבים חזרו והקדישו את בית המקדש הזה והשיבו את הריבונות היהודית בארץ הזו.

כל זה היה כאן בירושלים. כ-2000 שנה לאחר מכן, החיילים הישראלים אמרו שלוש מילים נצחיות: "הר הבית בידינו". מילים שרוממו את רוחה של האומה כולה. אנו בירושלים ואנו כאן להישאר.

אנו בירושלים מוגנים על ידי החיילים האמיצים של צבא ההגנה לישראל, בפיקודו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט. חיילנו האמיצים מגינים על גבולותיה של ישראל בעודנו מדברים כאן היום. אנו מצדיעים לכוחות הביטחון שלנו – השב"כ והמוסד, שהעומד בראשו נמצא כאן היום. אנו מצדיעים לכולכם.

לפני למעלה ממאה שנים, הצהרת בלפור הכירה בזכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ הזו. בדיוק לפני שבעים שנה מהיום, הנשיא טרומן היה למנהיג העולמי הראשון שהכיר במדינה היהודית החדשה. בדצמבר האחרון הנשיא טראמפ היה למנהיג העולמי הראשון שהכיר בירושלים כבירתנו. והיום, ארצות הברית של אמריקה פותחת את השגרירות שלה ממש כאן בירושלים.

תודה לך, הנשיא טראמפ, על כך שיש לך האומץ לעמוד בהבטחותיך. תודה לך הנשיא טראמפ ותודה לכולכם על שהפכתם את הברית בין ארצות הברית לישראל לחזקה מאי פעם. ותודה מיוחדת לך השגריר פרידמן, תודה לך דיוויד על כל פועלך לקירוב מדינותינו ועמינו. היום יש לך הזכות להפוך לשגריר האמריקאי הראשון ששירת את מדינתו בירושלים. זהו כבוד מיוחד שיהיה שלך לנצח, אף אחד לא יוכל להיות הראשון שוב.

ידידיי, זהו יום גדול לישראל, זהו יום גדול לאמריקה. זהו יום גדול לשותפות הנפלאה שלנו. אבל אני מאמין שזה גם יום נהדר לשלום.

אני רוצה להודות לג'ארד, ג'ייסון ודיוויד על מאמציכם הבלתי נלאים לקידום השלום ומאמציכם הבלתי נלאים לקידום האמת. האמת והשלום שזורים זה בזה. שלום שנבנה על שקרים יתנפץ על סלעי המציאות המזרח תיכונית. שלום ניתן לבנות רק על אמת, והאמת היא שירושלים הייתה ותמיד תהיה בירת העם היהודי, בירת המדינה היהודית. אמת, שלום וצדק. כפי שיכול להעיד שופט בית המשפט העליון חנן מלצר – האמת, השלום והצדק – זה מה שיש לנו וזה מה שאנו מאמינים בו.

הנביא זכריה הכריז לפני יותר מ-2,500 שנה: "כה אמר ה' שבתי אל ציון ושכנתי בתוך ירושלם ונקראה ירושלם עיר האמת".

מי ייתן ופתיחת השגרירות הזו בעיר הזו תפיץ את האמת למרחקים. מי ייתן שהאמת תקדם שלום בר קיימא בין ישראל לכל שכנותינו.

אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה ואלוהים יברך את ירושלים, בירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל.

ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.