סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נשא הלילה (שלישי) דברים באירוע לרגל יום העצמאות ה-70 של ישראל שהתקיים בשגרירות ישראל בוושינגטון.

בדבריו בירך סגן הנשיא על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

"הודות למנהיגותו של הנשיא טראמפ, 70 שנה בדיוק לאחר לידתה של המדינה היהודית, שגרירות ארה"ב נפתחה בירושלים, בירתה של מדינת ישראל! על ידי הכרה בירושלים כבירת ישראל, ארצות הברית בחרה באמת על פני הדימיון, והאמת היא הבסיס האמיתי היחיד לשלום צודק ובר קיימא", אמר פנס.

סגן הנשיא הזכיר בדבריו גם את הסכם הגרעין עם איראן בעקבות פרישת ארה"ב מההסכם, וציין כי "הסכם הגרעין לא הביא שלווה, הוא לא הביא שלום, ולעולם לא יביא. מתקפת הטילים חסרת התקדים של איראן על ישראל בשבוע שעבר רק חיזקה את החלטת הנשיא, ומעשה תוקפנות מסוכן זה רק חיזק את נחישותנו.

"היום, הרשו לי להבטיח לכם ... ארצות הברית לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני - זוהי הבטחתנו לישראל ולעולם כולו!" הדגיש פנס.

"אנחנו עומדים לצדה של ישראל כי הערכים שלה הם הערכים שלנו, והמאבק שלה הוא המאבק שלנו. אנחנו עומדים לצד ישראל כי אנחנו מאמינים שהטוב גובר על הרע, ושהחירות גוברת על העריצות. ואנחנו עומדים לצד ישראל כי זה מה שהאמריקנים עשו תמיד", הוסיף סגן הנשיא, שהדגיש כי "ארצות הברית לעולם לא תתפשר על ביטחון ישראל".