ליגת הקיץ של ירושלים בעונה שעברה
ליגת הקיץ של ירושלים בעונה שעברהצילום: באדיבות עיריית ירושלים

בעוד כחודש יצאו רבבות בני נוער לחופשת הקיץ הגדולה, והורים רבים בחשש גדול לקראת הצפוי להם.

בעיריית ירושלים החליטו להרים את הכפפה וליצור לאותם בני הנוער תושבי עיר הבירה מסגרת שתעסיק אותם ותאפשר להם ולהוריהם חופשת קיץ ספורטיבית במיוחד.

מדובר בליגת הקיץ בכדורסל, ליגה המתקיימת זו השנה השניה ברציפות ביוזמת אגף הספורט העירוני בראשותו של איציק קורנפיין. הליגה צפויה להתחיל רשמית בסוף חודש מאי עם עשרות קבוצות כדורסל ירושלמיות שיתחרו בניהן לאורך כל חודשי הקיץ במשחקי ליגה ובקרבות פלייאוף עד למשחקי הגמר, והצפי כי זו תסתיים בסוף חודש אוגוסט, מיד עם חזרתם של התלמידים למסגרות החינוך.

אך לא רק בני נוער ייקחו חלק בליגת הקיץ של עיריית ירושלים, כשזו תחולק השנה לשתי קטגוריות גיל: הקטגוריה המרכזית – בני נוער עד גיל 18 והקטגוריה השנייה מגיל 18 ואילך.

אגף הספורט שם השנה דגש מיוחד על קידום תחום הספורט בקרב בני הנוער בעיר ועידוד לעסוק בפעילויות ספורט לאורך כל השנה ככלל ובחודשי הקיץ בפרט. המשחקים בליגת הקיץ יתקיימו בשעות הערב בהיכל הספורט מלחה ובאולם הכדורסל שבבית ספר דנמרק כאשר את המשחקים ינהלו שופטים מטעם עיריית ירושלים.

"ליגת הקיץ בכדורסל מהווה נדבך נוסף קידום תחום הספורט של עיריית ירושלים בקרב בני הנוער", אומר אלון חסיד, מי שאחראי על מספר פרוייקטים גדול בספורט בעיריית ירושלים ומשמש כמנהל ליגת הקיץ של ירושלים בכדורסל.

לדברי חסיד, "המטרה היא לייצר מסגרת ספורטיבית מרתקת לבני הנוער לאורך כל חודשי החופש הגדול ולהעניק להם תעסוקה חיובית וספורטיבית לאורך חודשי הקיץ. מעבר לכך, ליגת הקיץ נותנת מענה גם לבוגרים חובבי כדורסל שמעוניינים לשחק בליגה חובבנית שתתנהל ברמה מקצועית עם שופטים, מזכירות, מדי משחק והרבה עניין ומתח. צפויה לנו חגיגת כדורסל אמיתית לאורך חודשי הקיץ וזה הזמן להירשם ולהבטיח מקום בליגה".

כל קבוצה שתירשם לליגת הקיץ תקבל ביגוד מקצועי והקבוצות שיגיעו למקומות הראשונים יזכו לפרסים כספיים מכובדים ולגביעים אישיים וקבוצתיים.

דמי ההרשמה לליגת הקיץ עומדים על 1,000 ₪ לקבוצת נוער עד גיל 18 ול-1,500 ₪ לקבוצת בוגרים מעל גיל 18. ההרשמה מתבצעת דרך האתר העירוני של עיריית ירושלים.