לא יעזור. עמוס גלעד
לא יעזור. עמוס גלעדצילום: מישל אמזלג

היום נערך בתיכון בליך ברמת גן כינוס בנושא אחריותה של ישראל להשבת החללים אורון שאול והדר גולדין.

באירוע שהופק על ידי 'תא הישראלים' השתתפו יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, משה פייגלין, יריב אופנהיימר, ארז צדוק ושמחה גולדין.

בדבריו הדגיש גולדין את המחויבות שצריכה להיות לנושא כחלק מהסוגיה ההומניטרית, "סוגיית החללים חייבת היות חלק מהמשוואה ההומניטרית בעזה. אם הם רוצים פתרונות לבעיות שלהם חייבים להציב את החזרת הדר ואורון כתנאי. ישראל חייבת לנצל את ההזדמנויות הקיימות כדי להפוך את המשוואה ללחוץ את חמאס ולהשיב את החללים".

מנגד טען אלוף (מיל') עמוס גלעד כי לחץ הומניטרי לא יביא להחזרת הבנים, "המשוואה שמשפחת גולדין מבקשת להציב כי הפתרון למשבר ההומניטרי בעזה צריך להיות תלוי בסוגיה ההומניטרית של החזקת החללים איננה נכונה. חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו להשמיד את ישראל ומשתמש בתושבי הרצועה כדי להשיג זאת ולכן סוגיית עזה איננה הומניטרית".

"חמאס שולחים אזרחים להיהרג על הגדרות, שרפו את מעבר כרם שלום שדרכו מועבר סיוע הומניטרי. זה לא מעשה טירוף אלא אסטרטגיה. הייתי אחראי על הטלות סנקציות על עזה ומניסיוני אני אומר שזה לא עוזר כי ההנהגה שם קיצונית קנאית ואכזרית ולא מעניין אותם מצבם של אזרחי הרצועה", הוסיף.