הפיוס לא היה כן. ארדואן
הפיוס לא היה כן. ארדואןReuters

גורם מדיני מסביר הערב (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7 את ההחלטה לגרש מהארץ את הקונסול הטורקי בירושלים, חוסנו גורג׳אן טורקאולו.

"נראה שהטורקים חיכו להזדמנות לפגוע ביחסים ולא היו כנים בהסכם שהושג איתנו", מציין הגורם, "ישראל לא נשארת אדישה להתפתחויות".

"ההודעה לשגריר הישראלי נענתה בהודעה דומה לקונסול הטורקי", מדגיש הגורם ומוסיף, "ישראל מוכנה לשמוע ביקורת כנה, אבל טורקיה כבר מזמן עברה את הרף הזה".

יש לציין שההחלטה לגרש את הקונסול, שתפקידו הוא טיפול בפלסטינים ובערביי מזרח ירושלים, היא החלטה תקדימית. השגריר הטורקי עזב את הארץ כבר הבוקר להתייעצויות בהנחיית ממשלת טורקיה.

מוקדם יותר היום הכריזה טורקיה באופן רשמי על שגריר ישראל באנקרה, איתן נאה, כעל אישיות בלתי רצויה וגירשה אותו מהמדינה.

בכך החריפה טורקיה את צעדיה נגד ישראל לאחר שאמש החזירה את שגריריה מישראל וארה"ב להתייעצות, בעקבות הירי של צה''ל לעבר מתפרעים פלסטינים בגבול רצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

בתגובה לגירוש השגריר הישראלי זומן אחר הצהריים הקונסול הטורקי בירושלים לראש הטקס במשרד החוץ, והתבקש לחזור לארצו להתייעצויות לזמן מה.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, החריף גם הוא את הטונים בהתבטאויותיו האנטי ישראליות. "נתניהו הוא ראש הממשלה של מדינת אפרטהייד שתפסה אדמות של אנשים חסרי מגן במשך 60 שנה ויותר תוך הפרה של החלטות האו"ם", צייץ ארדואן אחר הצהריים (שלישי) בטוויטר.

"יש לו דם של פלסטינים על הידיים ולא יכול לכסות פשעים על ידי התקפה על טורקיה. רוצה שיעור באנושיות? קרא את 10 הדברות", קרא ארדואן לנתניהו.