אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יחיאל גורפיין/TPS

מפלגת האיחוד הלאומי שיגרה מכתב נוקב לראש הממשלה נתניהו שבו הזהירה כי חוק הגיור המתגבש מסוכן לזהות היהודית בישראל.

"אם חלילה תאושר הצעת החוק היא תקרע את עם ישראל לגזרים ותפגע בצורה חמורה בזהותה היהודית של המדינה. מדובר בהצעה הגרועה ביותר שהוגשה בחמש השנים האחרונות, הפורצת את תחום הגיור לחלוטין", אמרו אנשי האיחוד הלאומי.

בימים האחרונים הגיעה לידי האיחוד הלאומי טיוטת הצעת חוק הגיור המתגבשת לאור מסקנות הועדה לבחינת נושא הגיור במדינת ישראל בראשות משה ניסים.

במפלגה טוענים כי השלכותיה עלולות להיות הרת אסון וכי הצעת החוק החוק תהפוך את הגיור במדינת ישראל מהלכתי לפוליטי-אזרחי ומשנה באופן קיצוני את הסטטוס-קוו המקובל בנושא מאז קום המדינה.

השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיפו במכתבם לנתניהו, "בניגוד להחלטות ממשלה הקודמות בהן הרבנות הראשית הייתה הגוף שבסמכותו, תחת אחריותו ובהובלתו היה תחום הגיור, כפי שמתבקש בנושא כה מהותי ליהדות – בהצעת החוק החדשה מוקמת רשות אזרחית חדשה בעלת סמכות ואחריות אוטונומית, ומעמד הרבנות הראשית כסמכות בתחום הגיור אינו קיים".

לדבריהם, מדובר במהלך חמור שעלול להשליך על זהותה היהודית של המדינה. "הסעיפים השונים המבטלים את הצורך בחתימתו של ראש העדה, ההחלטה על מינוי הדיינים ע"י וועדה שרובה ככולה מורכבת מאנשים שאינם שומרים תורה ומצוות, הקמת מערך בתי דין אלטרנטיבי והכרה רשמית בגופים רפורמים וקונסרבטיבים- כל אלו הם קצה קרחון של מהלך חמור לו לא נוכל בשום אופן להסכים ".

במכתב הובהר כי במידה וההצעה תעלה להצבעה הרי שהם יתנגדו לו. "חוק הגיור הנוכחי הוא סכנה רוחנית ממשית לקיומו של עם ישראל לאור מסורת ישראל מזה אלפי שנים. אנו מודיעים כבר כעת כי אם חלילה תחליט לנסות ולקדם אותה נתנגד לה בכל דרך ונעמוד כחומה בצורה על שמירת העם היהודי".