קלמנוביץ': שעת מבחן לציונות הדתית

חברי מועצת העיר ירושלים, דב קלמנוביץ' ואריה קינג, הודיעו כי יצביעו נגד הכוונה לפתוח את מתחם התחנה בשבת.

קלמנוביץ' וקינג הצפויים להוות לשון המאזניים בהצבעה שתערך הערב במועצת העיר ירושלים אמרו, "לדתיים אסור להצביע בעד חילול שבת בפרהסיה".

בראיון לערוץ 7 אמר קלמנוביץ' כי זאת שעת מבחן לציונות הדתית, "האם הנציגים הדתיים צטרפים לשבת היהודית, או שתומכים החילול שבת ובהמשך פתיחת מתחם החניה בשבת".

הוא סיפר כי במהלך סיור שקיים היום במתחם הוא פעל לכך שבעלי העסקים יסגרו בעצמם את העסקים וכך יתאפשר להשאיר את המקום פתוח.

"אני חושב שהשבת היהודית היא דבר חשוב וערך לציונות הדתית והציונות הדתית צריכה להחליט האם היא דת 'בסבבה', האם אנחנו דתיים מתי שנוח לנו, או שאנחנו דתיים אמיתיים שרואים בפרהסיה היהודית חשיבות בדרך לגאולה", אמר קלמנוביץ'.

המשנה לראש העיר קרא לכל חבריו הדתיים במועצה להתנגד לחילול השבת, "אני מקווה שכל חבריי הדתיים במועצה יבואו ויצביעו עם השבת ולא יברחו מהכרעה".

לסיום הוא שולח עקיצה מרומזת לעבר הסיעות הצפויות לתמוך בפתיחת המתחם ובחילול השבת, "האם אתם בעד הציונות הדתית רק בשביל לקבל את הקולות שלהם ולמחרת מפר את כל ההתחייבות והולך עם החילונים ופותח חנויות בשבת? או שאתה רק רוקד בבית הרב קוק בהקפות שניות ולאחר מכן, כשמגיע שעת המבחן, אתה בעד חילולי שבת? זו שעת המבחן ובא נראה מי בעד ומי נגד".

חבר המועצה אריה קינג, "אין מקום לחילול שבת במרחב הציבורי בירושלים. לא ייתכן שעסקים יפרו ברגל גסה את החובה היהודית, הסוציאלית והמוסרית כל כך לאפשר לעובדים יום מנוחה שבועי".