השגריר דרמר וסגן הנשיא פנס בחגיגות ה-70 לישראל בוושינגטון
השגריר דרמר וסגן הנשיא פנס בחגיגות ה-70 לישראל בוושינגטוןצילום: שגרירות ישראל בוושינגטון

שגרירות ארה"ב בוושינגטון ערכה אמש (שלישי) טקס מיוחד לציון שבעים שנים למדינת ישראל בו נטל חלק סגן הנשיא מייק פנס.

השגריר הישראלי בוושינגטון, רון דרמר אמר באירוע,"כאשר מדברים על הידידות הגדולה בין אמריקה לישראל, שני רגעים מדהימים של ה -14 במאי לעולם לא יישכחו. בדיוק לפני 70 שנה, ב -14 במאי 1948, הנשיא טרומן הפך את אמריקה למדינה הראשונה שמכירה במדינת ישראל החדשה. ב-14 במאי 2018, פחות מחצי שנה לאחר שהנשיא טראמפ הפך את אמריקה למדינה הראשונה שהכירה את בירת ישראל, העבירה ארצות הברית את שגרירותה לירושלים. זה יום היסטורי שמצדיק את ברכת 'שהחיינו'", אמר השגריר דרמר.

הוא הוסיף כי "ישראל חייבת חוב עמוק של הכרת תודה על העם האמריקאי. שכן ללא תמיכתם, הברית בין ארצות הברית וישראל לא היתה כפי שהיא היום. אני גאה לומר שהתמיכה של האמריקנים בישראל מעולם לא היתה רחבה יותר ומעולם לא היתה עמוקה יותר".

"במשך השנים, הברית בין אמריקה וישראל גברה ככל שהעם האמריקני הכיר יותר ויותר שישראל היא בעלת ברית אמינה ורבת עוצמה, באזור בעל חשיבות מכרעת לאינטרסים האמריקניים. מה שעושה את הברית בין שתי המדינות שלנו באמת ייחודית הוא משהו אחר. אמריקה וישראל חולקות תחושה של שותפות גורל", דברי דרמר.

הוא פנה לאורח הכבוד, סגן הנשיא פנס ואמר לו, "תודה לך על התמיכה החד-משמעית בישראל. תודה על כך שיש לכם את האומץ והחוכמה להכיר בירושלים כבירתנו ולהעביר את השגרירות שלכם אליה. זהו צעד אחד קטן לשלום וקפיצה אחת ענקית לאמת. הודות לך ולנשיא טראמפ, הברית בין המדינות חזקה יותר מתמיד".

סגן הנשיא פנס בירך על מדליית כבוד שקיבל יחד עם הנשיא טראמפ מטעם השגרירות. "אנו מתכנסים כאן כדי לחגוג לא פחות מאשר נס של היסטוריה: היום שבו העם היהודי סיים את הגלות הארוכה ביותר של כל עם, בכל מקום, קבע לעצמו עתיד יהודי ובנה מחדש את המדינה היהודית".

"ארצות הברית של אמריקה גאה להיות האומה הראשונה בעולם שהכירה במדינת ישראל לפני שבעה עשורים. כפי שעשה הנשיא טרומן היסטוריה, הנשיא טראמפ עשה היסטוריה עכשיו. בזכות הנהגת הנשיא, כמעט 70 שנה אחרי רגע התחייה מחדש של המדינה היהודית, נפתחה בירושלים שגרירות ארה"ב"., הוסיף פנס.

"מימי המלך דוד ועד ימינו, הנשיא טראמפ חרט עכשיו את שמו כחלק מהסיפור של העיר ירושלים. על ידי הכרה בירושלים כבירת ישראל, ארצות הברית בחרה בעובדות על פני הבדיות", דברי סגן הנשיא.

הוא ציין עוד, "מדברים על שלום במזרח התיכון - וכל שלום דורש פשרה. אתם יכולים להיות בטוחים: תחת ממשל טראמפ, ארה"ב לעולם לא תפגע בביטחון מדינת ישראל".

פנס המשיך, "מאז תקומת ישראל, לפני 70 שנה, כמעט שלא היה יום שבו עם ישראל חי ללא מלחמה, איום או טרור. ארצות הברית וישראל נלחמות כתף לצד כתף עם הטרור האסלאמי הקיצוני. היום אנחנו מחדשים את התחייבותנו לעמוד יחד נגד האיומים הבינלאומיים".

"אנחנו מבטיחים לישראל ולעולם שלא נאפשר להשיג נשק גרעיני. זו הבטחה והנשיא מקיים הבטחות", סיכם פנס.