מבזים תפילין
מבזים תפיליןצילום: מתוך ארץ נהדרת

סערה ברשתות החברתיות הערב (רביעי) בעקבות מערכון של התכנית "ארץ נהדרת" שבו נראית דמותו של שר החינוך נפתלי בנט עם זוג תפילין על ראשו כחיקוי להופעתה של נציגת ישראל באירוויזיון נטע ברזילי.

הרב הראשי לישראל דוד לאו גינה את המהלך ודרש התנצלות. "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים", אמר הרב והוסיף כי הוא מצפה להתנצלות, "מדובר במעשה שלא ייעשה".

"תפילין כאביזר אופנתי נלעג. אם פרודיה כזו. הייתה מתרחשת באירופה, היינו צועקים אנטישמיות!!", צייץ גולש.

יועצו של השר בנט, עמיחי סיבוני, צייץ, "ארץ נהדרת הגזימו. צריך הרבה ביזוי ליהדות בשביל לייצר כזו דמות. מרבית התמונות שמבזות תפילין צולמו באירופה בזמנים שיהודים לא נשארו חיים אחריהן".

אחר צייץ "אבות אבותינו של כולנו לפני לא הרבה שנים - גג 70 שנה נשרפו חיים רק על העיקשות שלהם להניח תפילין יום אחד. בושה וחרפה לאיפה הגענו".

יועץ התקשורת החרדי ירח טוקר צייץ "במסך טויטר אחד, רגישות חשובה בדת המוסלמית, ומאידך זלזול כה מחפיר בדת היהודית ב׳ארץ נהדרת׳. כמה עצוב".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר כי ''השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים'''.

הרב לאו אמר גם כי הוא מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. ''מדובר במעשה שלא ייעשה''.

‏מהפקת ״ארץ נהדרת״ נמסר בתגובה לסערה: ״המערכון עסק, בין היתר, בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בוריאציות שונות. לא היתה כל כוונה לפגוע או לבזות.״