משה זר
משה זרצילום: יוני קמפינסקי

משה זר, שחוות גלעד קרויה על שם בנו שנרצח, קורא בשיחה עם ערוץ 7 לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ בעקבות התאבדותו של הצעיר בשטח החווה לאחר שיחה עם מפעילו בשב"כ.

"כששמעתי אתמול את ההקלטה התברר שהמפעיל של הבחור הזה הי"ד שאת שמו אני יודע, קיבל טלפון של בקשת עזרה, כל בר דעת מבין מה קורה פה, הוא אומר לו שהחבל על צווארי ונמאס לי, במילים אחרות אני הולך להתאבד, אז נכון שהוא ניסה להרגיע אותו וביקש ממנו לשתות כוס מים ולדבר בבוקר, אבל המפעיל היה צריך לטלפן למישהו בחוות גלעד להגיד לו שצריך באופן דחוף לגשת לבחור הזה ולהציל אותו, הוא לא היה חייב להזדהות והיה יכול גם להתקשר מטלפון חסום והיו מצילים אותו כי הוא התאבד רבע שעה אחרי הטלפון הזה".

לדבריו כל זה מראה שלמפעילים בשב"כ לא אכפת מחייהם של הסוכנים, "זה שהטלפון הזה לא נעשה, מראה שהדם של מי שמפעילים אותו לצערי הרב שווה פחות ממים ולכן גם אני מצטרף לדעתם של אחרים שצריך לבטל את המחלקה היהודית בשב"כ.

לא צריכים מחלקה יהודית שמפעילה אנשים שלא אכפת לה מהם. הרי מה היה קורה אם הוא היה מתקשר ומודיע לאנשי חוות גלעד על החשש שמישהו הולך להתאבד, גם אם לאחר שהיו מצילים אותו, היה מתברר שהוא עבד למען השב"כ אז היו זורקים אותו מחוות גלעד, אבל הוא היה חי".