האוטובוס המשוריין
האוטובוס המשורייןצילום: דוברות משרד הביטחון

בבסיס הקריה בתל אביב נחנך היום (חמישי) המוזיאון הנייד שהוקם באוטובוס המשוריין שהוביל לוחמים ואספקה למובלעת הר הצופים בין השנים 1967-1948.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם וראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל אלוף איציק תורג'מן.

במסגרת היערכות יחידת המוזיאונים לציון 70 שנה למדינה הוכשר לנסיעה אחד האוטובוסים שהוביל לוחמים כדי שיהפוך למוזיאון נייד, אשר יספר את אחד מסודות המדינה השמורים ביותר ויציג לתלמידי בתי הספר ולחיילי צה"ל את המורשת הנשמרת בין כותלי המוזיאונים של משרד הביטחון.

שר הביטחון ליברמן אמר כי "עם שחושב על העתיד וחושב על דור ההמשך חייב לזכור תמיד את ההיסטוריה והמורשת, ועל כן אני מודה לכל הגורמים – ממשרד הביטחון ומצה"ל – שלקחו חלק במבצע כזה מורכב. לא פחות מיחידת מצוף 247, שלוחמיה החזיקו במשך 19 שנה את קו החיים שקישר בין מערב ירושלים להר הצופים הנצורה. ועל פעילותם ואומץ לבם מגיעה להם תודה.

"אני מקווה שהאוטובוס הזה ייסע בכבישי ישראל, בין בתי ספר ובסיסי צה"ל ויספר את הפרק החשוב הזה בתוך ההיסטוריה של מדינת ישראל", הדגיש השר.

צילום: דוברות משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, אמר "מנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) ומרכז שיקום ואחזקה (מש"א), שמייצרים היום את הטנק והנגמ"ש הטובים ביותר בעולם ואת אמצעי הלחימה הטובים ביותר בעולם, הצליחו לגרום לאוטובוס שנבנה בשנת 1919 לעלות שוב בשנת 2018 על כבישי הארץ. אני חושב שיש פה גאווה ודרך הנחלת המורשת הזאת, שמתחילה באוטובוס שהפך היום למוזיאון".

ראש אט"ל בצה"ל, אלוף תורג'מן, אמר ״סיפור מובלעת הר הצופים הוא סיפור של תעוזה, יצירתיות ותקומה. הצגת המורשת של הר הצופים בדרך ייחודית זו לרגל שנת השבעים למדינה, היא חשובה וערכית. שמחנו לקחת חלק בפרויקט הפיכת אוטובוס הר הצופים למוזיאון נייד ולאפשר הנגשתו לבני הנוער וחיילי צה"ל ברחבי הארץ".