הורה לחדד נהלים. אלוף אהרון חליוה
הורה לחדד נהלים. אלוף אהרון חליוהצילום: דו"צ

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף אהרון חליוה, הורה לבצע תחקיר מעמיק במטרה לבדוק כיצד הוזמנה אשת השמאל חנה בית הלחמי להיפגש עם חיילים, מבלי שהמפגש קיבל את האישורים הנדרשים.

בית הלחמי הוזמנה להיפגש עם מפקדים בבסיס הטירונים ''דותן'', במסגרת קבוצת פייסבוק שבה היא חברה ונקראת "חמ''ל הורים''. המפגש עסק ב"מעורבות הורים" ולא קיבל את האישורים המתאימים.

לאור העובדה שבית הלחמי לא נמצאת ברשימת המרצים המאושרים בצה''ל, האלוף חליוה ביצע תחקיר מעמיק וציין כי הוא רואה בחומרה את קיום השיחה ללא האישור הנדרש. בצה''ל הבטיחו כי הנושא יחודד בפני המפקדים.

תגובת דובר צה''ל: ''לאור העובדה כי הקצין קיים את המפגש שלא על פי נהלי האישורים המקובלים התבצע תחקיר והנהלים חודדו. בניגוד לנטען, ולאור העובדה כי מדובר בקצין מצטיין אשר פעל בתום לב, לא ננזף''.

מנכ''ל ארגון 'בצלמו' שי גליק, מסר ''אני מברך על הודעה של צה''ל ולפיה אשת השמאל חנה בית הלחמי לא תורשה להופיע בצה''ל, וכן שיתקיים בירור לגבי עצם הזמנתה בעבר. ארגון 'בצלמו' ימשיך להוביל את המאבק למען שמירה על ערכי צה''ל ובתוכם ערך הרעות והדאגה לזכויות אדם ברוח יהודית''.

נציין כי האלוף חליוה סיים בתחילת החודש את תפקידו כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ובקרוב ייכנס לתפקיד החדש כראש אגף המבצעים של צה''ל.