בית אל
בית אלפלאש 90

לאחר עשר שנות הקפאה בישוב בית אל שבבנימין יוצאת לדרך תכנית השיווק של 300 יחידות הדיור שייבנו ביישוב, וזאת במסגרת מיזם 'מחיר למשתכן'. כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'.

העיתון מציין כי במסגרת זו ימכרו הדירות במחירים הנמוכים ב-20 אחוזים ממחירן של יחידות דיור דומות בשוק. התכנית יוצאת לדרך לאחר שבשבוע שעבר הוכרזו הזוכים במכרזי "מחיר למשתכן" בישוב. יש לציין כי מתוך 296 יחידות הדיור 148 ימכרו ב"מחיר למשתכן" ו-148 ימכרו בשוק החופשי.

המכרזים פורסמו עקרונית בחודש נובמבר 2017, ואילו חוברת המכרז פורסמה בחודש מרץ השנה, אז גם יצאו המכרזים לדרך בפועל. כעת פורסמה זהות היזמים שזכו במכרזים וכעת יחלו התהליכים הנדרשים לקראת תחילת שיווק הדירות לציבור.

על פי ההצעות הזוכות, המחיר ההתחלתי לדירת 85 מ"ר במסגרת מחיר למשתכן יעמוד על 584,762 שקל. המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על 676,514 שקל, והמחיר התחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על 798,849 שקל. הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה.

כזכור, 300 יחידות הדיור שהמיזם לבנייתן החל בבית אל הובטחו על ידי ראש הממשלה לפרנסי הישוב לאחר הרס בתי שכונת האולפנה. נתניהו, באמצעות השר גלעד ארדן, ביקש מהרב זלמן מלמד ומראשי הישוב לאפשר את הרס\ניסור המבנים ללא מחאה תקיפה מדי, בתמורה להכפלת הבנייה פי עשר בישוב. הבטחה זו שבה על עצמה גם לאחר הרס בתי שכונת דריינוף שבישוב, ולאחרונה יצא המיזם לדרך לאחר הפעלת לחץ לא מבוטל מצידו של ראש המועצה המקומית, שי אלון, שאליו הצטרפו בכיר מועצת יש"ע במשמרת מחאה ופעילות הסברתית נגד ההקפאה ארוכת השנים בישוב.

בעיתון 'ידיעות אחרונות' מציינים כי "מטרת התכנית (מחיר למשתכן) היא שינוי ייעוד מאזור חקלאי בדרום מזרח היישוב לשכונת מגורים, איחוד וחלוקה מחדש של השטח, אשר יוקצו לבניית מגורים, בנייני ציבור, אזור מסחר, דרכים, שטח לבנייני ציבור, ושטח ציבורי פתוח".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בבית אל: "נמשיך לבנות ולחזק את בית אל"