עימותים בגבול עזה
עימותים בגבול עזהצילום: רויטרס

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, פרסם אמש (ראשון) מאמר בעיתון האמריקני הבולט "וול סטריט ז'ורנל", בו האשים את התקשורת הבינלאומית בהתמכרות לשקרים של חמאס.

מנליס הזכיר שורה של נושאים בהם אימצה התקשורת הבינלאומית את הדרך בה ביקש חמאס להציג את האירועים בגבול רצועת עזה, והתמקד בהצגת האירועים כ"מחאה שקטה" ובהצגת ההרוגים כ"אזרחים תמימים".

"חמאס עצמו אישר כי 80% מההרוגים במהומות האלימות שלהם ביום שני האחרון היו חברי ארגון טרור, לא אזרחים חפים מפשע", ציין מנליס במאמרו, וציטט דברים שאמר מחמוד אלזהאר, ממקימי חמאס, בראיון לערוץ אל-ג'זירה ב-13 במאי: "כשאנחנו מדברים על 'התנגדות שלווה', אנחנו מרמים את הציבור". "אתה יכול לבטוח בחמאס רק כשהם מודים בשקרים שלהם", כתב מנליס בסארקזם.

מנליס הוסיף, "הרעיון שמדובר במחאה שקטה הוא השקר הגדול מכול, משום שהעקרונות הבסיסיים הדרושים למחאה בדמוקרטיה כמו ארה"ב או ישראל אינם קיימים בעזה. תחת שליטת החמאס, אין חופש דיבור, אין חופש התארגנות, אין חופש דת, אין חופש עיתונות. לא יכול להיות דבר כזה כמו מחאה שקטה בעזה, רק התכנסויות שאורגנו, אושרו ונתמכו על ידי חמאס. לקרוא לזה מחאה זה לא 'פייק ניוז', זה סתם 'פייק'".

"החמאס יכול לשקר לעולם, לפלסטינים ולמפקדים ולפעילים שלהם - אבל אני גאה שצה"ל לא ישקר לעולם ולא ישתמש באזרחים או חיילים ישראלים ככלי נשק", הדגיש מנליס, "כמה מידידי ישראל הגדולים אולי העדיפו שהיינו נראים טוב יותר בתקשורת בשבוע שעבר, אבל בין יהירות לאמת, צה"ל תמיד בוחר את האמת. זה המוסר שמקיים את צה"ל".

"החיילים המקצועיים במדים של צה"ל אינם מצטלמים טוב בהשוואה למחבלים המחופשים לאזרחים - אבל אנחנו כנים לגבי מה שאנחנו ומה שאנחנו אומרים. כדובר צה"ל, אם לא אצליח לצטט חומר, אני לא ארשה לפרסם אותו. אני לא אשחרר שום הצהרה אם העובדות מוטלות בספק", הצהיר.

לדבריו, "חמאס השיג סיקור תקשורתי שלילי על ישראל לאחר המהומות האלימות הראשונות, ב -30 במרץ, היום הראשון של מבצע התעמולה. החמאס יכול היה אז לטעון לניצחון תעמולתי, לעצור את האלימות ולמנוע מקרי מוות רבים. אבל עבור החמאס, השקרים חשובים יותר מהחיים. אם כדי לנצח במלחמת התעמולה הבינלאומית אני צריך לשקר כמו החמאס, אז אני מעדיף להגיד את האמת ולהפסיד".

בסיום המאמר התייחס מנליס להבדל בינו ובין דובר חמאס, "ההבדל האמתי בין מר אבו זוהיירי לביני הוא שהוא הולך לישון כל לילה ומבקש את חורבן ארצי ואת מות ילדי. אני הולך לישון בלילה בתקווה לחיים טובים יותר עבור הילדים שלו, כמו גם שלי. וזו האמת".