ארז כלפון. משקם את הליגה השניה
ארז כלפון. משקם את הליגה השניהצילום: באדיבות מנהלת הליגות בכדורגל

הפחתת מספר הזרים לזר אחד בלבד, הכנסת שחקנים צעירים ישראלים לסגל, ומיצוב הליגה הלאומית כליגה ישראלית וקהילתית המהווה בית גידול לדור העתיד של הכדורגלנים הישראלים. מנהלת הליגות בכדורגל יוזמת רפורמה חדשה בליגה השניה, הליגה הלאומית.

מספר שעות לאחר עלייתה ההיסטורית של הפועל חדרה אל ליגת העל שבכדורגל, עליה שהגיע בתום דרמה גדולה שהוכרעה רק במחזור האחרון של הליגה השניה אמש, הודיעה היום מנהלת הליגות בכדורגל האחראית על שתי הליגות, הבכירה והשניה כי החל מהעונה הבאה תשתנה הליגה השניה.

"מתוך רצון לקדם את הליגה הלאומית ולחזק מעמדה של כליגה קהילתית, צעירה ומרגשת ובכדי להקל על שחקני כדורגל צעירים להשתלב בתחרויות הכדורגל המקצועני החליט פורום הליגה הלאומית במנהלת הליגות לכדורגל, על מספר צעדים", נכתב בהודעת המנהלת הבוקר (שלישי).

בהודעת המנהלת נכתב כי הצעדים שינקטו וישנו את הליגה השניה מקצה לקצה, מגיעים "לאחר שצוות חשיבה דן מספר חודשים בנושא".

גולת הכותרת שהחליטה מנהלת הליגות היא על מספר השחקנים הזרים שישחקו בקבוצות הליגה השניה. בעונת המשחקים הקרובה, 2018/19, כל קבוצה תהיה רשאית לרשום עד שני שחקנים זרים ומהעונה אחריה יהיה מותר לרשום שחקן זר אחד בלבד בכל קבוצה.

במקביל, יותן דגש לשחקנים צעירים שיתפסו את מקומות הזרים בליגה השניה. מהעונה הקרובה שתחל בעוד כחודשיים כל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק לכל הפחות שישה שחקנים בגילאי 23 ומטה, דבר שיהווה מקפצה גדולה לשחקנים צעירים רבים.

בהמשך מתוכנן לחייב את קבוצות הליגה לרשום שמונה שחקנים בגילאי 23 ומטה. "המהלך נעשה במטרה לקדם את מעמד שחקן הכדורגל הישראלי בכלל, ושילובם של שחקנים צעירים בתחרויות מקצועניות בפרט ובתיאום עם ארגון השחקנים", נכתב בהודעת המנהלת.

במנהלת יודעים כי כדורגל בלי קהל לא שווה דבר, וגם את קהל האוהדים לא קיפחו בצעדים שיביאו לשינוי מהותי בליגה השניה. במנהלת הליגות אמרו כי כדי לגרום ולעודד הגעת משפחות למגרשים וחיזוק הליגה הלאומית כליגה קהילתית ומשפחתית, תתאפשר כניסה חינם לנשים ולילדים עד גיל 8. הליגה השניה מעולם לא הייתה כה נגישה וישראלית.


ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל אמר כי "זהו רגע חשוב עבור הליגה הלאומית המתחילה במסע למיצוב כליגה ישראלית, מרגשת וצעירה".

עוד אמר כלפון, "ברצוננו להעצים את חוויית הצפיה של ילדים, נשים ומשפחות וזאת לצד יצירת חממת גידול לשחקנים ישראלים צעירים. אנחנו מאמינים כי המהלך יעודד את ההשקעה בשחקני בית, שילובם ויצירת זהות קהילתית חזקה של המועדון. אני רוצה להודות למנהלי המועדונים שהתאחדו כולם לקידום הרפורמה החשובה הזאת, תוך ראייה ארוכת טווח של קידום הכדורגל הישראלי ורצון כנה להצעיד את הליגה הלאומית קדימה".