תוקף. ח"כ זחאלקה
תוקף. ח"כ זחאלקהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, מגיב הערב (שלישי) לעתירה לבג"ץ שהגישו ח"כ עודד פורר ומפלגת ישראל ביתנו, בתביעה לחקור אותו בגין הצהרותיו בנושא הדגל, ההמנון ואום אלחיראן.

"זוהי עתירה קנטרנית וחלק ממסע ליברמן ומפלגתו נגד הציבור הערבי ומנהיגיו, שמטרתו העיקרית לזכות בפופולריות זולה על ידי הסתה נגד ערבים ונגד מנהיגים ערבים", טוען זחאלקה.

"אני עומד על דבריי בעניין הדגל ההמנון שאינם מייצגים אותנו, ומייצגים הדרה ופגיעה בזכויות אדם ואזרח", מדגיש זחאלקה. "תחת הדגל הישראלי נעשו פשעים חמורים נגד העם הפלסטיני כולל גירוש, הרג ושוד אדמות ורכוש".

זחאלקה מוסיף, "העתירה רצופה סילופים ופרשנות מעוותת. חשוב להדגיש שאני מעולם לא קראתי לאלימות, ותמיד קראתי למאבק לא אלים. אנחנו קורבנות האלימות ולא ניכנע לה. גם אלימות קשה של המשטרה לא תרתיע אותנו, ואפילו שפיכות דמים כמו הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן, לא תגרום להפסקת מאבקנו, ונמשיך לפעול להגן על אדמותינו, קיומנו וזכויותינו".

לטענתו של זחאלקה, העתירה היא פרובוקציה, "אם יש להעמיד אישיות פוליטית על התבטאויותיה, אז המועמד הראשון לכך הוא אביגדור ליברמן שממשיך בהסתה גזענית נגד הציבור הערבי ובהסתה לאלימות נגד פלסטינים באשר הם".

לדבריו, "זוהי עתירה של מפלגה פשיסטית נגד חופש הביטוי ולמען הגבלת הזכות לפעילות פוליטית".