נירית זמורה ובעלה בבית הדין הצבאי
נירית זמורה ובעלה בבית הדין הצבאיצילום: חזקי ברוך

נירית זמורה שהותקפה על ידי מחבל בסכין תתייחס היום (רביעי) בנאום שתישא בבית המשפט להחלטת השופטים לזכות את המחבל מעבירת ניסיון גרימת מוות בכוונת תחילה רק משום שבמהלך הדקירה נשברה הסכין.

העיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם את הדברים אותם עתידה זמורה לשאת בפני שופטי בית משפט הצבאי בעופר, דברים שתכליתם בקשה מהשופטים להשית על המחבל את העונש המירבי.

על פי המתפרסם בעיתון בנאומה תאמר זמורה: "שלום, את זר הפרחים הזה ביקשו ילדיי להעביר לרוצח כאות תודה על כך שלא ניסה, לטענת בית המשפט, לרצוח אותי. פרח מכל ילד. אני עומדת לפניכם היום כאובה משהייתי לפני פסק הדין, עדיין המומה, מזועזעת ועצובה וכולי. קשה להגיע למקום הזה לאחר החוויה שחוויתי כאן. את העובדה שאני עומדת כאן חיה ועל שתי רגליי אין לייחס בשום פנים ואופן לרוצח היושב פה באולם. אני עומדת כאן ולמעשה ניתן בקלות לדמיין, כי לא אני העומדת כאן. עומדים כאן הקורבנות שנרצחו בדם קר מדקירות סכין מחבלים. ההבדל הדק היחיד בינם לביני, שבחסדי ה' נשברה הסכין בגבי".

"חשוב לי לומר שאיננו מונעים מיצר נקמה. אבקש מהשופטים שלכל הפחות יחילו על הרוצח היושב כאן את העונש המקסימלי על פי פסק הדין שלצערי פסקתם".

כזכור, זמורה נדקרה בפיגוע בו מחבל רץ אליה כשבידו סכין שלופה בצומת גוש עציון בחודש אוקטובר 2015, זאת תוך כדי קריאות 'אללא אכבר'.

המחבל, פאיז חמזה, תושב חברון, נלכד במקום ואילו זמורה נפצעה באורח קשה במהלך האירוע, אולם כאמור סכינו של המחבל נשברה במהלך הדקירה, עובדה שהובילה את השופטים למסקנה כי יש לזכות את המחבל מעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונת תחילה.

העילה המרכזית להחלטת השופטים היא שלא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח.