עימות בכנסת בין ח"כ פריג' לבין השר ארדן

מליאת הכנסת דחתה את הצעתו של ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) להקים ועדת פרלמנטרית לחקירת אלימות המשטרה בהתפרעויות הערבים שאירעו בסוף השבוע האחרון בחיפה.

במהלך הדיון התעוררה מהומה במליאה כאשר ח"כ פריג' הביא ציטוט של שוטר שהשתמש בביטוים גסים. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב "אם זה כותרת מעיתון - אתה יכול להיות בהמה מעל הבמה?".

ח"כ פריג' ענה, "אם אני בהמה אתה מוביל עדר בהמות. אתה רק עסוק באיך לקדם שקרים. במקום להגן על ציבורים אתה נלחם בהם, תפקידך להילחם בפשע, לא בציבור הערבי. אתה אומר בהמות? תסתכל על עצמך בראי. חתיכת שקרן, אתה ממציא השקר, אתה שר כושל.

" דו"ח מבקר המדינה אמר שיש כשל מבני ומערכתי של המשטרה ומח"ש. הוא הראה שיש ירידה דרמטית במספר האישומים. המדיניות המסוכנת שאתה מוביל תגיע לכל אחד מאיתנו. הדג מסריח מהראש וזה מחלחל לכל הבעייתיים. ברגע שיש גזענות יש לגיטימציה לאלימות. חוק הלאום שלכם מתחיל לחלחל", צעק פריג'.

השר לביטחון הפנים ארדן השיב להצעה, "חבר כנסת שמשתמש במילים כל כך גסות ומבזה את הפרלמנט לוקח בחשבון שזה מה שהוא רוצה לעורר.

''לגבי ההפגנות, בנוגע לחלקן לא הוגשו בקשות לרישיון והמשטרה לא קיבלה מידע מקדים על הכוונה לחסום צירים. מהמשטרה נמסר לי כי במהלך חלק מההפגנות, התפרעו מספר רב של מפגינים, חסמו צירי תנועה ראשיים, קראו קריאות גנאי ואף ואף הפעילו אלימות תוך גרימת נזק לרכוש פרטי וסיכון חיי אדם. ההתנהגות האלימה של המפגינים תועדה, נעצרו מספר מפגינים ובימים אלה המשטרה עובדת מול הפרקליטות כדי לגבש כתבי אישום.

''משטרת ישראל מופקדת קודם כל על שלום הציבור וביטחונו. בעוד שיש כמובן להבטיח את חופש הביטוי ומחאה, גם אם אלה בתמיכה הארגון טרור, יש לאזן את הזכויות הללו עם האינטרס הציבורי ולהבטיח שבשם הזכות להפגין, לא נפגעות זכויות מוגנות אחרות לביטחון לחיים ולרכוש''.

לדברי ארדן, ''זו לא עילה להשתלח בכלל העבודה של משטרת ישראל ולכן אני לא מבין איך ח"כ פריג' אומר מצד אחד שהוא לא מכליל, ומצד שני מקריא כותרת מהעיתון של שוטר אחד ושזה מה שמשקף את משטרת ישראל".