מתן פלג
מתן פלגצילום: הלל מאיר/TPS

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו', מגיב אחר הצהריים (רביעי) לסיכום שהושג בין שר החינוך נפתלי בנט לראשי המוסדות האקדמיים באשר לגיבוש קוד אתי בעניינים פוליטיים.

"אם חמשת הסעיפים המצויינים בקוד האתי כרגע, אכן ייכנסו לתקנוני המשמעת של המוסדות להשכלה גבוהה, הרי שמדובר בצעד חיובי בכיוון הנכון. יחד עם זאת, אסור בשום אופן להסתפק רק בכך. אם מבחינת שר החינוך זו תוצאת המאבק בתופעת הפוליטיזציה והאנטי ציונות באקדמיה, הרי שמדובר במעט מדי ומאוחר מדי, שלא לומר כניעה לשמאל הפוליטי הקיצוני שקובע את הטון בקמפוסים", אומר פלג.

"בשנה שבה מוסדות אקדמיים הובילו את המאבק הפוליטי נגד מדיניות הממשלה בנושא המסתננים, בשנה שבה מרצים הובילו חרם אקדמי גלוי נגד אוניברסיטת אריאל ומרצים אחרים השתתפו בהפגנות תמיכה בעזה, בחמאס ובנכבה - הרי שתשובת שר החינוך לכך היא קול ענות חלושה. החברה הישראלית ראויה למאבק מקיף ותקיף יותר נגד הסוגייה", אמר פלג.

כזכור, בתום שנה של דיונים בוועדת המדיניות של המל"ג ובתאום עם ראשי האוניברסיטאות, הושגה היום הסכמה בין שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט לבין וועד ראשי האוניברסיטאות, לפיה בתוך שנה יגדירו המוסדות להשכלה גבוהה בישראל קוד אתי לפעילותם.

המוסדות יתבקשו לכלול את העקרונות בתקנוני המשמעת שלהם. בבסיס ההחלטה עומדת ההכרה בחשיבות העליונה של החופש והמצוינות האקדמיים בישראל, תוך שלילה של אפליה על רקע פוליטי באקדמיה. הנושא יובא להצבעה ואישור במליאת המל"ג כבר בדיון הקרוב שייערך בשבוע הבא.