ינון אזולאי
ינון אזולאיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) תקף אמש במליאת הכנסת את הרפורמים וטען כי יש ביניהם כאלה שהם 'ספק יהודים'.

תחילה התייחס ל'מערכון התפילין' בתכנית 'ארץ נהדרת' בערוץ השני שגרר גל של תגובות מחאה מקרב חברי הכנסת הדתיים והחרדיים.

"בושה שבמדינה יהודית מבזים את הקדוש לעם ישראל, את התפילין שאבותינו מסרו נפשם בתקופות הקשות לעם ישראל, באינקוויזיציה ובשואה - רק בגלל שהתפילין הם אות ברית ביננו לבין הקב"ה, הם אות אשר מסמל את הקשר של היהודי לבוראו", אמר במהלך הצעה לסדר שהגיש סביב הנושא.

"לאחרונה נפרצו כל הגדרות והמחסומים אשר מבדלים בנינו לבין העמים, השבת נרמסת בחוצות ואין פוצה פה ומצפצף. תחרויות ספורט בחסות מדינת ישראל רומסים את כבוד השבת סמלי היהדות נהפכו לשמש כתפאורה בתוכניות סאטירה וכבוד ה' מתבזה ברבים".

בדבריו תקף את חילולי השבת הצפויים בבירה בעוד כשבועיים. "בעוד כשבועיים יתרחש רח"ל, חילול שבת המוני בירושלים של משחק כדורגל עם ארגנטינה, ואני שואל עד היכן?. שלושה אותות יש בנינו לבין הקב"ה - שבת, תפילין, וברית מילה. השבת נרמסה, התפילין בוזו – מה שנשאר זה ברית המילה, חסר רק שעוד מעט במדינה היהודית גם זה יבוטל".

בשלב הזה עבר לתקוף את הרפורמים. "אני שואל מעל במה זו, מה היה קורה אם דברים כאלו היו קורים בחו"ל? הרי כולם היו זועקים 'אנטישמיות', מה היה קורה עם חלילה היו מבזים את הקוראן? הארץ הייתה רועדת. אבל כשבביתנו עושים זאת - כולם שותקים. רפורמים שחוגגים בר מצווה לכלב אלה יהודים? אלה יכולים לגעת ולנשק את אבני הכותל? יש שם אנשים שהם ספק יהודים".

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), שנכח במליאה, התקשה לשמור על אדישות. "הרפורמים יהודים כשרים, מי אתה שתדבר עליהם ככה? אין לכם מונופל על הדת ואין לך את הזכות לדבר נגד הרפורמים".