מירי רגב
מירי רגבצילום: משרד התרבות והספורט

שרת התרבות והספורט מירי רגב מגיבה לרעידת האדמה בכדורסל הישראלי.

אחרי שהודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל על סיום עונת 2017/18 בשל שביתת השחקנים ולאור לוחות הזמנים הצפופים, הודיעה (חמישי) השרה רגב כי תפעל בהקדם בנושא.

נזכיר כי השרה כבר פעלה בנושא כשקיימה פגישה בין כל הצדדים בלשכתה ביום שלישי האחרון, בסיומה אף הגיעו הצדדים לפשרה בכל הקשור לחוק הרוסי והמגבלה על מספר הזרים. למרות הפשרה בה הוחלט להאריך את החוק הרוסי למשך העונה הקרובה ולקיים וועדה בה יהיו נציגים מכל הצדדים שתדון בנושא, חזרו בהם השחקנים מההסכם ולמנהלת הליגה בכדורסל לא נותרה ברירה אלא להכריז על סיום העונה.

"שרת התרבות והספורט מירי רגב מביעה צער על כך שמנהלת ליגת העל בכדורסל נאלצה להודיע על הפסקת משחקי הליגה בטרם סיום העונה", נכתב בהודעת השרה.

השרה גם התייחסה למי שיסבלו הכי קשות ללא עוול מההחלטה הדרמטית - האוהדים, כשאמרה "אני מתנצלת בפני האוהדים הרבים שמשלמים את מחיר הכישלון בהתנהלות של הגופים שניהלו את המשבר הזה".

לדברי השרה רגב, "בפני ארגון השחקנים הונח מתווה שללא ספק היה מייטיב ומשפר את מעמדו של השחקן הישראלי, וחוסר הרצון של הארגון לאמץ אותו על אף ההבנות שהיו, מאכזב וטעות גדולה ביסודו".

לסיום אמרה רגב, "המשבר אליו נקלעה ליגת העל בכדורסל מהווה נורה אדומה מהבהבת ומחייבת אותי כשרה ואת המשרד לנקוט בצעדים מעשיים עליהם אודיע בקרוב".

גם ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת המשנה לספורט בכנסת, ממפלגת "ישראל ביתנו" התייחס להודעה הדרמטית כשאמר כי יכנס דיון מיוחד בכנסת בעקבות ביטול ליגת הכדורסל. "העובדה שהונחו מספר אופציות על מנת להגיע לפתרון מוכיחה כי ישנם שיקולים שאינם עניניים שיש לבחון", אמר ח"כ פורר עם פיצוץ המגעים וההודעה על ביטולה וסיומה של הליגה.

לדברי ח"כ פורר, "הספורט בישראל ספג מכה קשה היום המנוגדת לכל הערכים הספורטיביים שאנו מנסים להעביר לנוער ולאוהדי הספורט בישראל. עשרות אלפי האוהדים ומאות השותפים לקיומה התקין של הליגה אינם צריכים לסבול מהמהלך הקיצוני ולכן ביקשתי לזמן את כל הנוגעים בדבר על מנת להביא את הדברים לפתחה של ועדת המשנה לספורט".

גם ח"כ זוהיר בהלול, איש ספורט בעברו הגיב על הודעת ביטול עונת הכדורסל כשאמר כי "ביטול הליגה יביא עימו השלכות הרסניות לכדורסל הישראלי"

"צר לי לשמוע שהצדדים לא הצליחו למצוא מתווה מוסכם, ובכך האוהדים מפסידים סיום לליגת כדורסל מצויינת. ביטול הליגה יביא איתו נזק והשלכות הרסניות לכדורסל המקצועני בארץ", הזהיר ח"כ בהלול.

ח"כ בהלול ציין כי "הוויכוח סביב "החוק הרוסי" הוא מהותי וחשוב, האינטרס של כולנו שהשחקנים הישראלים יקבלו הזדמנות בליגה המקומית, שלא תוצף בשחקנים זרים אך חשוב למצוא את הנוסחה והתמהיל הנכונים שיאפשרו לכשרונות מקומיים לפרוח ולשגשג, לצד שחקני חיזוק מחו"ל".

ח"כ בהלול אמר כי "לאור כשלונות השיחות, אני קורא למציאת גוף ניטרלי, מוסכם על הצדדים, שיחל הליך גישור מהיר בניסיון אחרון למנוע את ביטול הליגה".