סמל רונן לוברסקי ז"ל
סמל רונן לוברסקי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בבית החולים נפטר מפצעיו חייל צה"ל, סמל רונן לוברסקי ז"ל, לוחם ביחידת הקומנדו "דובדבן", בן 20, מרחובות.

הלוחם נפצע באורח אנוש ביום חמישי בעת פעילות מבצעית כנגד חוליית פעילי טרור שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי באיו״ש. לוברסקי ז"ל הועבר לטיפול רפואי בבית חולים, שם נפטר היום מפצעיו. הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

הלוויתו תערך הלילה בשעה 02:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע צער כבד על מותו של הלוחם, "אני מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב "בשבת איבדנו את לוחם דובדבן סמל רונן לוברסקי שנפצע אנושות במבצע למעצר מבוקשים. דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הביע צער עמוק, "בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו של לוחם דובדבן, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו, והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא.

אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה-לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בביטחון. אנו כואבים את כאב המשפחה והיחידה ומאמצים אותם אל ליבנו. יהיה זכרו של רונן ברוך."

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, אמר, "במותו בסימטאות מחנה אל-עמרי, הציל רונן ז״ל חיי ישראלים ברחובות תל אביב. עם ישראל כולו אבל על נפילתו של סמל רונן לוברסקי ז"ל, לוחם בדובדבן. ‏פנים טובות של אדם טוב. ‏רונן היה בן 20 במותו. ‏עצוב כל כך. ‏יהי זכרו ברוך".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "כואב מאד את מותו בטרם עת של לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי, שנאבק על חייו בימים האחרונים. תנחומיי הכנים למשפחתו ולחבריו, בתפילה כי לא יידעו עוד צער ושכול".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר לאחר האירוע שמתחקיר ראשוני עולה כי החייל הפצוע השתייך לכוחות החילוץ, ונשא ציוד מיגון מלא, כולל קסדה.

פלטת שיש נזרקה עליו, ככל הנראה מהקומה השלישית של מבנה במחנה הפליטים, והוא נפגע פגיעה קשה מאוד בראש ובגב. קסדת החייל נמחצה כתוצאה מהפגיעה. המחבל שזרק את פלטת השיש לא נעצר.