משפחת גולדין: ''נביא את ילדינו לקבר ישראל''

בני משפחתו של הדן גולדין הי"ד יצאו הערב (שני) למסור הצהרה מיוחדת מחוץ לביתם בכפר סבא, בהשתתפות מאות מפעילי "מסדר הדר", חניכי וחניכות תנועות נוער וצעירי מכינות קדם-צבאיות.

שמחה גולדין, אביו של הדר, תקף באירוע את ראש הממשלה נתניהו: ״אורון, הדר, אברה והישאם לא יחזרו בדיבורים, אלא רק במעשים. הממשלה שלנו חלשה במעשים.

״בשעות אלה עוברות טיוטות של נוסחים להסכם שיקום ושדרוג במיליארדים לעזה. הסכם שכולו משרת את ממשלת החמאס ומשפר את מעמדה החלש מול האוכלוסיה. ההסכם הזה מתקדם בארמון הנשיאות בקהיר, בבית הלבן בוושינגטון, במטה האו"ם בניו-יורק, אבל נתניהו וממשלת ישראל לא מציבים בפני כל הגורמים את הדרישה הכי בסיסית להשבת חיילי צה"ל ואזרחי ישראל מעזה.

"נתניהו חייב להציב תנאי ברור - הומניטארי תמורת הומניטארי. החזרת החיילים והאזרחים הוא תנאי מוקדם לכל מהלך. לא נרשה דבר אחר״, הדגיש גולדין.

משפחת גולדין, באמצעות יועציה המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן, עו״ד עודד סבוראי והקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט, תגיש מחר (שלישי) עתירה לבג״צ נגד הממשלה.

למשפחה התברר כי צוות שרים שכולל את נתניהו, משה כחלון ואריה דרעי שתפקידו לעסוק בנושא השבויים והנעדרים לא התכנס מאז סוף 2016. צוות שרים נוסף בו חברים נתניהו, ליברמן וגלעד ארדן שתפקידו לעסוק בתנאי האסירים הבטחוניים וביקורי משפחות המחבלים לא התכנס מאז תחילת 2017.

בעניין זה אמרה המשפחה כי ״אנחנו נפנה לבג״צ בדרישה ששני הצוותים של השרים יתחילו לעבוד, להפעיל לחץ על חמאס ולהביא תוצאות. אנחנו פונים לבג"צ כדי שנתניהו יחשוף בגלוי את הסכם הכניעה הנוסף שמתגבש ממש עכשיו בתיווך מצרים, ארצות הברית והאומות המאוחדות״.