שליחים של כל עם ישראל
שליחים של כל עם ישראלצילום: אבי חיון

בטקס חלוקת תארים למסיימי תואר ראשון בהנדסה שהתקיים במרכז האקדמי לב, השתתפו 245 סטודנטים שסיימו תואר ראשון במקצועות ההנדסה השונים ומשתלבים בימים אלו במיטב החברות המובילות בישראל בתחומי ההנדסה והסייבר.

בעבר זכו חלק מהמהנדסים בוגרי המוסד בפרסי הצטיינות יוקרתיים בשירות מערכת הביטחון ובחברות האזרחיות.

בטקס השתתפו משפחות הבוגרים, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, ראש הישיבה ובתי המדרש הרב יוסף צבי רימון, ודיקן הפקולטה להנדסה פרופ' שלמה אנגלברג. אורח הכבוד בטקס היה יו"ר דירקטוריון הספריה הלאומית דוד בלומברג.

נשיא המרכז פרופ' סוקניק אמר כי "הציונות הדתית והמרכז האקדמי לב בפרט מוביל בשילוב ציונות בכל התחומים, בהנדסה ובמחשבים, בניהול ובחשבונאות. היכן שצריך להוביל בוגרי הציונות הדתית נמצאים ומקדמים את מדינת ישראל אל עבר העתיד, עתיד שבו ישראל מובילה בעולם ומייצרת חדשנות. 245 בוגרים שמשתלבים בחברות הטובות ביותר במשק הם עדות להצלחה".

ראש בתי המדרש הרב יוסף צבי רימון תיאר את התרגשותו מהמעמד: "מרגש לראות קהל כל כך גדול שמסיים פה. המטרה שלנו בעולם הוא להכניס את הקב"ה בכל תחום. לאט לאט אנחנו מכניסים את הקב"ה לעוד ועוד עולמות. אתם מגיעים מעולם של תורה, לומדים הנדסה בצורה רצינית ועמוקה ולצד לימוד תורה ברמה הגבוה ביותר.

''אתם שליחים של כל עם ישראל. בעידן של הבית החכם והרכב האוטונומי אנחנו צריכים את הידע שלכם בנושאים שלמדנו בבית המדרש. אתם יכולים להוביל בזה את עם ישראל", הסביר הרב רימון.

יו"ר דירקטוריון הספריה הלאומית דוד בלומברג בירך את המסיימים ואמר כי "היצירה היהודית לדורותיה הייתה המילה הכתובה. הספריה הלאומית בדומה לפעילות התרבותית שנעשית פה במרכז האקדמי לב, עשויה להשפיע על הרגלי התרבות. בעוד עשור, כשיגיע נשיא ארה"ב לביקור יקחו אותו 'ליד ושם' כדי שיראה מה העולם עשה ליהודים וייקחו אותו לספריה הלאומית כדי שיראה מה היהודים תרמו לעולם".