סטף קרי
סטף קריצילום: רויטרס

שלוש פעמים רצופות נפגשו קליבלנד קאבלירס וגולדן סטייט בגמר ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם. הבוקר (שלישי) נקבע כי השתיים ייפגשו בפעם הרביעית ברציפות בגמר היוקרתי ביותר בכדורסל העולמי.

המפגש בין האלופה וסגניתה לא היה דבר מובן מאליו, כששתיהן נאלצו להתעלות במשחק השביעי והמכריע כדי להעפיל לגמר הליגה הטובה בעולם. יתירה מכך, לראשונה מזה שנים רבות, זהות שתי העולות לגמר ה-NBA הוכרע במשחק שביעי ומכריע, כששתיהן היו לא רחוקות מהדחה סנציונית.

אחרי שקליבלנד הצליחה לנצח את המשחק המכריע עם התעלות של כוכבה לברון ג'יימס אמש, הבוקר גם האלופה עשתה זאת כשזו ניצלה התפרקות של יוסטון בדרך לניצחון במשחק השביעי והאחרון, כל הדרך עד לגמר.

יוסטון, שעבדה קשה כל העונה כדי לסיים עם המאזן הטוב ביותר ולהשיג ביתיות לאורך הפלייאוף, לא השכילה לנצל את ההזדמנות בכדי לזכות בתואר האליפות לאחר 23 שנים, כשקרסה ברגע האמת.

יוסטון אמנם איבדה את יתרון הבייתיות במשחק הראשון של הסדרה, אבל בהובלתם של כריס פול וג'יימס הארדן ובעזרת יכולת טובה של השחקנים המשלימים היא חזרה ואף הובילה 2:3 בסדרה.

לרוע מזלם של יוסטון, היעדרותו של כוכב הקבוצה כריס פול, מהמשחק הקודם וגם הערב, הייתה בעוכריהם ולמרות שהובילה בפער דו ספרתי בן 15 נקודות במהלך המחצית הראשונה, לא הצליחה לעצור את האלופה במחצית השניה הבוקר ואלה ביצעו מהפך בדרך לניצחון בתוצאה 92:101 שקבע - בפעם הרביעית ברציפות זו תפגוש את קליבלנד ולברון ג'יימס בסדרת הגמר.

המאזן בין שתי הקבוצות בשלוש השנים האחרונות בגמר עומד על שתי הנפות של גולדן סטייט ואחת של קליבלנד, בעונה בה פוטר דייויד בלאט המאמן הישראלי. האם גולדן סטייט שוויתרה על שירותיו של ישראלי אחר העונה, עומרי כספי, תניף בפעם השניה ברציפות את צלחת האליפות?