ח"כ מירב בן-ארי
ח"כ מירב בן-אריצילום: פלאש 90

הוועדה לקידום מעמד האישה כונסה שלשום תחת הכותרת "70% מהתיקים נגד גברים מכים נסגרים בשל חוסר ראיות", ודרשה מהמשטרה להגיש יותר כתבי אישום נגד גברים שנשים התלוננו נגדם. גילוי נאות: השתתפתי בישיבה ואף הורחקתי ממנה.

כמובן שכותרת הישיבה עצמה מעידה על הטיה פרועה: על סמך מה קובעת הוועדה שאותם הגברים שהתיקים נגדם נסגרו הם באמת "גברים מכים"? מתברר שמבחינת הוועדה לקידום מעמד האישה, כל גבר שהוגשה נגדו תלונה על אלימות – אשם. אין צורך בחקירה ובמשפט.

בדיון עצמו הסבירו יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) וח"כ מירב בן-ארי (כולנו), שיש להחמיר את היחס לגברים החשודים באלימות עוד יותר מהנהוג עכשיו, כי "כל שבוע נרצחת פה אישה" (כדברי בן-ארי) ו"מתחילת השנה נרצחו 13 נשים" (אמירה ששתי הח"כיות חזרו עליה).

ח"כ בן-ארי צעקה: "מתי אישה רצחה גבר? זה פשוט מקומם ההשוואה הדמונית הזו. תתבייש! כל שבוע נשים נרצחות פה... ועל מה? רק בגלל שהן נשים!".

פנינו למשטרה וביקשנו את הנתונים לגבי רצח נשים מתחילת השנה. נמסר לנו שנרצחו 11 נשים – כולל האישה המוסלמית שנרצחה שלשום ביפו, לאחר הישיבה של הוועדה. ואולם, מתוך ה-11 רק אחת נרצחה ע"י בן זוג או בן זוג לשעבר.

בעמוד המעקב של אתר "הארץ" רשומים ששה מקרי רצח נשים מתחילת השנה (לא כולל הרצח שלשום). כמו בנתוני המשטרה, רק אחד מהם הוא רצח שבוצע ע"י בן זוג או בן זוג לשעבר. שתי אחיות ערביות נרצחו ע"י אחיהם, ושלוש נשים נרצחו ע"י בניהם. באחד המקרים הללו, האישה היתה בת 91 והבן החליט להתאבד ולרצוח גם אותה משום שחשש שתסבול אם תמשיך לחיות בלעדיו.

במקרה נוסף, שלא כתוב באתר "הארץ", ברכה אור בת ה-52 מטבריה נרצחה ע"י בתה, שגם התאבדה.

באשר לשאלתה של ח"כ בן-ארי – "מתי אישה רוצחת גבר?". בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש ב-5 בפברואר כתב אישום נגד תושבת טירת הכרמל בת 53, על רצח בן זוגה, דוד נחום בן ה-66, כשלושה שבועות קודם לכן. כמקובל במקרים מעין אלו, שמה של הנאשמת לא פורסם בתקשורת. על פי כתב האישום, היא תכננה את הרצח לפרטיו במהלך השבוע שקדם לו. ב-14.1 המתינה עד שנותרה לבדה עם בעלה ואז, כשישב על כיסא, דקרה אותו 65 פעמים עם שני סכינים מהמטבח.

השניים התגוררו יחדיו בדירה ברחוב ז'בוטינסקי במשך 30 שנה. על פי כתב האישום, הרקע לרצח היה הפחד של האישה שהיא תאושפז ובעלה יישאר לגור בדירתם וליהנות ממנה. בהסתכלות היא נמצאה כשירה לעמוד לדין.

לסיכום: מתחילת השנה נרצחה אישה אחת ע"י בן זוג, ונרצח גבר אחד ע"י בת זוג. ואלה המספרים הרלבנטיים לחוקרי המשטרה שעוסקים בתלונות של נשים וגברים נגד בני ובנות זוג.

לידיעתך, ח"כ בן-ארי הנכבדה. כמובן שנשמח לפרסם מאמר תגובה אם תרצי בכך. ובכלל, אולי אפשר לייצר דו-שיח קצת יותר מכבד וענייני בנושאים הללו, שלא נשען על דמוניזציה של אחד המינים, ושמכיר בכך ששניהם נבראו בצלם.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.