נשק M-16
נשק M-16צילום: ISTOCK

ממידע מודיעיני שהתקבל לאחרונה במשטרה הצבאית ובמשטרת ישראל עולה כי ארגוני פשיעה ומחבלים מנסים לגנוב מצה''ל בעיקר רימוני רסס, לבנות חבלה ותחמשת קליעית.

עובדה זו מגבירה את הסיכון לפריצה לבסיסי צה''ל ברחבי הארץ, ומביאה את הצבא להגביר את המאמצים למניעת גניבות נשק ואמצעי לחימה.

בחודש אפריל בלבד נגנבו מצה''ל 11 כלי נשק - שלושה מבתי חיילים ו-8 מיחידות צה''ל. מתחילת שנת 2018 נגנבו בסך הכל 21 כלי נשק מצה''ל.

בחודשים האחרונים ננקטו צעדים לצמצום כמות הנשקיות ומספר כלי הנשק הנמצאים ביחידות, במקביל להוספת אמצעי אבטחה בנשקיות ובבונקרים שבהם מאוחסנים אמצעי לחימה.

מפקד מצ''ח אל''מ גיל ממון פנה אל מפקדי צה''ל בדרישה כי יוודאו שהנשקיות ביחידותיהם מאובטחות כראוי, ''ובמידת הצורך אף לבצע בדיקה וחיפוש בכלי החיילים טרם יציאתם מהיחידות, לצד ביצוע הסברה ופעילויות שתכליתן מניעת זליגת כלי נשק, על מנת לצמצם את הסיכונים הנלווים''.

מפקד מצ''ח גם דורש להזכיר לחיילים היוצאים לבתיהם עם הנשק, את הצורך לפרק ולהסתיר את חלקי הנשק בצורה מאובטחת בהתאם לפקודות מטכ''ל.

חיילים שמעידים כי אינם יכולים לאבטח את הנשק בצורה מיטבית, יונחו לשאת עימם את הנשק בכל עת, או לחילופים יאפסנו את הנשק בנשקיית היחידה טרם יציאתם הביתה.

מדובר צה״ל נמסר: ״צה"ל פועל נמרצות במספר מישורים למיגור גניבות נשק ואמל"ח. בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה של גניבות כלי נשק צבאיים. על כן, הופץ מנהלן מטעם חיל המשטרה הצבאית במטרה לחדד את הנהלים ולבצע פעולות מניעה ובקרה בתוך בסיסי צה"ל ובעת היציאה לחופשה״.