תא"ל פוקס בבית הספר בשדרות
תא"ל פוקס בבית הספר בשדרותצילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ביקר היום (רביעי) בבית הספר אמי״ת על שם גוטירט בעיר שדרות ודיבר עם תלמידי בית ספר.

״תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור ממומן ע״י איראן. במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסיה לרעה", אמר תא''ל פוקד בשיחה עם התלמידים.

''אנחנו כאן, צבא חזק, אנחנו נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר וללמוד למתכונת. אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום''.

מפקד האוגדה הדגיש בפני תלמידי התיכון, ''אלפי חיילים מהמודיעין, משריון, מחיל האויר ומהחי״ר נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם״.

תקיפת מטרות טרור ברצועת עזהדובר צה"ל

מאז הבוקר נספק ירי הרקטות מרצועת עזה. גורם בכיר במערכת הביטחון סיפר כי ''ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר. עכשיו המעשים יכריעו לאן פנינו.

"ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להפר את ריבונותה או לפגוע בביטחון תושבי הדרום, ותמשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון להפר את השקט", אמר הבכיר.

לדבריו, צה"ל הנחית בלילה האחרון מכה משמעותית בעזה, ותקף עשרות יעדי טרור של חמאס והג'יאהד האסלאמי. ''אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. משעות הבוקר נפסקה האש''.

כאמור, מאז השעה שבע בבוקר לא שוגרו רקטות מעזה לעבר ישראל, לאחר 110 רקטות ופצמ"רים שנורו לעבר יישובי הדרום מאז יום שני בערב. 11 בני אדם נפגעו, ביניהם שלושה חיילים - אחד במצב בינוני ושניים קל.

הפלסטינים מעזה מורשים לבצע דיג בחוף הים. צה''ל פתח את מעברי כרם שלום וארז לתנועת סחורות.

בתקיפות שביצע צה''ל ביממות האחרונות הושמדה מנהרת טרור שחדרה כ-900 מטר לתוך שטח ישראל, ועוד כ-70 מטרות טרור מסוגים שונים.

פגיעה בחצר של בית בקיבוץ ובמחסןדוברות אשכול

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט שביקר הבוקר (רביעי) במועצה האזורית שער הנגב, אמר כי "התפיסה שלי ביחס למערכה מול עזה: לעמוד כצוק איתן מול חמאס ולתת גב איתן לתושבי עוטף עזה. את זה בדיוק אנחנו עושים".

"אני יכול לדווח לכם שנכון לשעה זו כ- 75% מהתלמידים כבר הגיעו לבתי הספר בכלל מערכת החינוך ביישובי עוטף עזה. עבר על התושבים כאן לילה לא קל, כשבין חצות לשעות הבוקר המוקדמות הייתה שורה ארוכה של אזעקות צבע אדום ומעבר לממ"דים, גם אני ביליתי את הלילה בבית משפחה באחד מהישובים וחוויתי גם בעצמי את הלילה הלבן הזה, זה לא קל, ובכל זאת שלושת רבעי מהתלמידים נכון לשעה תשע ורבע כבר הגיעו לבתי הספר ואני מקווה שעוד יגיעו בהמשך".

"מה שאנחנו רואים בצד השני הוא לא במקרה. כל ההתחממות בצד העזתי היא לא מקרית והיא לא מקומית. המוח הוא מוח איראני והידיים ידי חמאס'', סיכם בנט.