מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (רביעי) לדיון בעקבות ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל.

מדובר בדיון חריג שמתקיים לבקשת ארצות הברית בעקבות תקיפה נגד ישראל ולא מצדה כפי שהיה רגיל להתקיים עד היום.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בפתח הדיון "אם ילדי ישראל לא ישנו בשקט, בעזה ירגישו את נחת זרועו של צה"ל. לא ניתן לאיש לפגוע בביטחון אזרחנו ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחוננו".

השגריר דנון הוסיף כי "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל כאשר המפגינים מרצועת עזה היו טרוריסטים בתחפושת אזרחית. טרוריסטים שכל מטרתם הייתה דבר אחד- לפגוע בביטחון ישראל".

שגרירת ארצות הברית לאו''ם ניקי היילי תקפה את חמאס והג'יהאד האיסלאמי וסיפרה ליושבים בדיון כי "עשרות רקטות שוגרו לעבר ישראל תוך יממה אחת. למרבה המזל לא היו נפגעים, אך המחשבה שאחת הרקטות פגעה בגן ילדים - היא בלתי נסבלת".

"מסתבר שישנן חברות במועצה שמאמינות ששיגור רקטות לעבר יעדים אזרחיים זה לא טרור", תקפה היילי. "חמאס מתחרט רק על דבר אחד - שאף אחד לא נפגע במתקפה".

"מתקפת הטרור המזעזעת הזאת מוכיחה את מה שאנחנו אומרים כל הזמן - המטרה של חמאס היא להשמיד את ישראל. מטרת הארגון היא לבנות מנהרות טרור, וארגון הפרות סדר אלימות על גדר הגבול''.

היילי שאלה את נציגי המדינות במועצת הביטחון "מי מכם היה מוכן לספוג 70 רקטות ביממה על ארצו?".

השגריר הפלסטיני לאו"ם ריאד מנסור טען בדיון כי המערכה האחרונה בעזה החלה בעקבות ''התגרות ישראלית שדואגת להציג את עצמה כקורבן בכל הסיפור - ושוכחת שהיא הכוח השולט והכובש בשטחים הפלסטיניים".

מנסור הוסיף, "נראה שנשכחה העובדה שצה"ל הרג אזרחים תמימים ולא חמושים, בהם ילדים, בהפגנות ב-14 במאי''.