פעילי BDS ופרו פלסטינים התפרצו היום (רביעי) למפגש שקיים שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (כולנו) עם אנשי עסקים בטורונטו, קנדה.

המפגינים האשימו את השר כהן ברצח חפים בפשע ברצועת עזה וטענו כי הסכם הסחר בין קנדה לישראל שנחתם היום, הוא ''דם פלסטיני על ידיהם של הקנדים''.

השר כהן לא היסס להשיב למפגינים וצעק לעברם כי ישראל מספקת לערביי עזה כל מה שרק אפשר על מנת לפתח את הרצועה ולהפוך אותה ליציבה ומשגשגת.

"במקום לבנות בתי חולים, אתם יורים טילים. אנחנו שולחים לכם תרופות ואוכל. תבנו בתי ספר ואזורי תעשייה, זה מה שאתם צריכים לעשות עם הכסף. נתנו לכם את עזה עד המילימטר האחרון. במקום לדאוג לאזרחים שלכם, אתם יורים עלינו טילים", אמר השר כהן.

קודם לכן חתם שר הכלכלה כהן ועמיתו השר לסחר חוץ של קנדה על הסכם סחר חופשי מעודכן בין מדינת ישראל לבין קנדה.

השר כהן הגיע לביקור רשמי בקנדה כראש משלחת ממשלתית ובה המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום, ראש מינהל סחר חוץ, אוהד כהן, ויו"ר מכון היצוא אדיב ברוך.

"היחסים החמים בין קנדה לבין ישראל בעלי שורשים היסטוריים. בשנת 1997 הייתה ישראל למדינה השלישית שעמה חתמה קנדה על הסכם סחר חופשי. מאז, הוכפל היקף הסחר של ישראל עם קנדה ובשנת 2013 הוא חצה לראשונה את סף מיליארד הדולר, מצב הנמשך עד היום'', אמר כהן.

''ההסכם שנחתם היום משקף, בין היתר, את מדיניות המשרד לסייע בגיוון היצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית. ההסכם צפוי לחזק את הייצוא של ישראל לקנדה ואת הסחר בין המדינות בכלל, יסייע להרחבת הפעילות של התעשייה הישראלית ויתרום להורדת יוקר המחייה".

עוד הוסיף השר כהן, "כיום 65% מהמסחר הבינלאומי של מדינת ישראל מתבצע במסגרת הסכמי סחר חופשי. קנדה הינה מידידותיה הטובות ביותר של ישראל והידוק היחסים הכלכליים עמה הוא צעד מתבקש".