שופטי בית המשפט העליון
שופטי בית המשפט העליוןצילום: נעם מושקוביץ

הרכב מורחב של שופטי בג''ץ ידון ביום ראשון בעתירות של ארגוני שמאל קיצוני נגד חוק ההסדרה.

פורום מטה היישובים למען החוק יצא השבוע בקמפיין נרחב בשם "משחק מכור". מטרתו היא להראות כי החלטות בג"ץ בנושאים שונים נקבעות מראש והדיון בעתירות הוא הצגה בלבד.

"בכל מה שקשור לערכים לאומיים ויהודיים, המשחק בבית המשפט העליון הוא מכור, הפסיקות מוטות באופן תמידי על פי אג'נדת שמאל ולכן הוא גם לא יהסס לפסול חוקים והחלטות המשקפות את רצון רוב העם והחלטות דמוקרטיות שהתקבלו ע"י נציגיו", כך על פי מטה היישובים.

בפרסומי הקמפיין מוזכרות החלטות עבר של שופטי העליון אשר עוררו כעס ותרעומת ציבורית בשל ההתערבות הבוטה של השופטים בהכרעות דמוקרטיות לגיטימיות תוך הכנסת השקפת עולמם האישית של השופטים המזוהה עם אגפי השמאל הליברלי, כגון החלטות בנושא גירוש המסתננים ועוד.

לדברי מטה היישובים, דחיית החלת חוק ההסדרה במשך למעלה משנה מאז נחקק על ידי הכנסת, פוגע רבות במתיישבים באיו''ש.

רוחמה לסרי, תושבת הישוב אדם סיפרה כיצד אי החלת חוק ההסדרה פוגע בה ובתושבים אחרים, "את הבית שלי רכשתי בפרויקט ראשון ששווק ונבנה ע"י האגודה השיתופית של הסוכנות היהודית עם כל אישורים הפורמליים. במהלך השנים לתדהמתי, בוצעו סרטוטים של המנהל האזרחי ללא ידיעת הנוגעים בדבר ואט אט הבית יצא מחוץ 'לקו הכחול' עד שבשנת 2011 יצא הבית מחוץ לקו הכחול לחלוטין".

אזרחים ישראלים רבים נוהגים לבצע מה שנקרא 'מחזור משכנתא', אך כאשר רוחמה ביקשה לבצע הליך זה, רוב הבנקים לא היו מוכנים לסייע לה, "הבנק היחיד שהיה מוכן הסביר לי שהנכס הוערך פחות מ-600,000 ש"ח משוויו, שמיותר לציין שגם את גובה סכום ההלוואה שביקשתי לא יכולתי לקבל ונאלצתי להשלים ע"י הלוואה פרטית עם גובה ריבית ותנאים שונים וגרועים יותר, יש לציין עוד כי איני יכולה לממש את הנכס ולמכור אותו ובטח ובטח לא להוריש את הנכס".

ביום ראשון הקרוב החל משעה 08:30 ובמקביל לדיון בבג"צ יקיימו התושבים מחאה סמוך לבית המשפט, ויהפכו את הרחוב לרחבת משחקים כדי לומר "אצלנו המשחק לא מכור".

פרטים נוספים על הפעילות ניתן למצוא באתר של מטה המתיישבים