אילן גילאון
אילן גילאוןצילום: Hadas Parush/FLASH90

יו"ר השדולה נגד אלימות משטרתית, ח"כ אילן גילאון (מרצ), מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שהודיע כי יחרים את דיון השדולה ביום שני הקרוב ואף יאסור על נציגי המשטרה להשתתף בדיון.

השדולה הוקמה על רקע טענות חוזרות ונשנות של אזרחים ומפגינים מכל חלקי החברה הישראלית, הטוענים שהופעלה נגדם אלימות משטרתית בלתי סבירה ובלתי מידתית.

''ארדן דבק בעקשנות במדיניות ההתכחשות והטיוח. הוא חייב להבין שגם המשטרה איננה מעל החוק", אמר גילאון שמכנס את השדולה לאור אירועי אלימות שוטרים שהתרחשו לאחרונה.

"ניסיונו של השר ארדן להציג את השדולה כגוף עם אג'נדה נגד המשטרה, מגוחך ומסתיר אטימות לב בלתי נתפסת. השדולה תנהל דיון ענייני ואובייקטיבי, שיציף את הבעייתיות בהפעלת האלימות המשטרתית ובחקירות מח"ש".

לטענת ח''כ גילאון, ''ארדן דבק בעקשנות במדיניות ההתכחשות והטיוח ומחרים נציגים מהחברה הערבית, מקהילת יוצאי אתיופיה, מהמגזר החרדי, מקהילת הלהט"ב, מציבור המתנחלים ומכל חלקי החברה הישראלית שיבואו ביום שני לכנסת להשמיע את קולם".

"ארדן מתכחש לאלימות ברורה שננקטת שוב ושוב נגד אוכלוסיות מיעוט. אלימות שבאופן אישי נתקלתי בה וחשתי על בשרי בפינוי תושבי גבעת עמל ובהפגנות קהילת יוצאי אתיופיה", האשים חבר הכנסת ממרצ. "השר ארדן חייב להבין שבמדינה דמוקרטית גם המשטרה איננה מעל החוק. אני קורא לו לחזור בו ולהתמודד באומץ עם הדיון הנוקב אותו נקיים בכל מקרה - איתו או בלעדיו".