איצטדיון טדי
איצטדיון טדיצילום: פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), דינה זילבר, קיימה היום (ראשון) דיון בהשתתפות אנשי משרד התרבות והספורט ואנשי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, בעניין הכרטיסים למשחק הכדורגל של נבחרות ישראל וארגנטינה, אשר הוקצו למשרד התרבות והספורט.

בדיון התברר כי האירוע, שאורגן ע"י חברת קומטק, אמור היה להתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה, אך בעקבות התערבותה של שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הועבר האירוע לאצטדיון טדי בירושלים, כאשר המשרד הסכים לשאת בחלק מהעלויות הנוספות הכרוכות מהעברת האירוע לירושלים, בשווי 2.7 מיליון ש"ח.

המשרד העביר את הכספים בהעברה "בין גגות" למשרד ירושלים ומורשת, אשר עתיד להעביר את הכספים במסגרת תכנית היובל באמצעות החברה לפיתוח ירושלים.

לאחר שסוכם על העברת האירוע לירושלים, סוכם בין המשרד לבין קומטק על הקצאה של 200 כרטיסים אשר יוצעו לעובדי המשרד, וזאת בעבור תשלום של מחיר מלא ועד לשני כרטיסים לעובד, באופן שקוף ושוויוני, על בסיס כל הקודם זוכה.

מפרסומים שונים בעיתונות עולה כי החברה הקצתה כרטיסים נוספים לגורמים שונים, ובכלל זאת 10,000 כרטיסים לנותני חסות שונים כגון שופרסל, החברה למתנ"סים, ההתאחדות לכדורגל וגורמים נוספים. כמו כן, 5,000 כרטיסים הוצעו למכירה מוקדמת עבור מנויי נבחרת ישראל. יצוין כי הפרסומים נוקבים במספרים שונים באשר מספר הכרטיסים שנמכרו לקהל הרחב.

לקראת הדיון, הועברה חוות דעתה של היועצת המשפטית למשרד התרבות והספורט, המבהירה את עמדתה המשפטית המאפשרת את הקצאת הכרטיסים בתשלום מלא לעובדי המשרד בנסיבות העניין, וכי המשרד פעל לקדם את רווחת העובדים, כפי שעשה כן במקרים דומים בעבר.

אולם, לאחר הדיון ובטרם ניתנה הכרעתה המשפטית של עו"ד זילבר בסוגיה, הודיע משרד התרבות והספורט כי בכוונתו לוותר על הכרטיסים שהוצעו למשרד ולהחזירם לחברה. בנסיבות אלה ונוכח הוויתור האמור, הטיפול בעניין זה התייתר כך שאין עוד צורך להידרש לנושא.

באשר לכרטיסים שהוקצו לגורמים נוספים, במהלך הדיון מסרו ראש המטה של שרת התרבות והספורט והיועץ למנכ"ל המשרד, כי מעבר ל-200 הכרטיסים שהוקצו למשרד, הם אינם יודעים דבר על יתר הכרטיסים למשחק ובהם הכרטיסים הצפויים להיות מחולקים לתושבי הפריפריה או עוטף עזה. בכלל זאת, הבהירו כי לשרה ולהנהלת המשרד אין שום מעורבות בהעברת הכרטיסים ליתר הגורמים, בחלוקתם ובהקצאתם.

עוד מסרו השניים כי הנהלת המשרד והשרה גם לא יהיו מעורבים בהמשך בהעברת הכרטיסים לגורמים שונים, וכי הם לא קיבלו ולא יקבלו רשימות של הגורמים אליהם מועברים הכרטיסים.

לאחר הדיון, בוצע בירור עם יועמ"ש החברה למתנ"סים, אשר מסרה כי החברה העבירה לידיהם 2,500 כרטיסים, וזאת כתרומה עבור ילדים ובני נוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית. לדבריה, אף למיטב ידיעתה משרד התרבות והספורט אינו מעורב בקבלת כרטיסים אלה.

עוד מסרה כי החברה למתנ"סים גיבשה קריטריונים אחידים ומסודרים לעניין חלוקת הכרטיסים לילדים ולבני הנוער, ואלו הופצו למנהלי המתנ"סים השונים.

זילבר קבעה כי בנסיבות אלה, גם בהיבט זה אין כל מקום למעורבות משרד המשפטים בעניין.