אבא גאה
אבא גאהצילום: דובר צה"ל

שמי נמרוד מחלב, משרת בפלוגת כתותחן בפלוגת ומפיר בחטיבת השריון 401.

ביום ה׳, ה-31 במאי, ערכנו ברמת הגולן יום הורים פלוגתי, בו הפגשנו בין הורינו לבין הטנקים, המפקדים והחברים.

נולדתי וגדלתי ביישוב שהם ולמדתי בתיכון שהם את מקצועות הכימיה והמחשבים.

כשיום גיוסי הגיע הסיפור המשפחתי נכנס לתמונה. אבי ואחי הגדול שירתו שניהם בחיל השריון כלוחמים וכמפקדי טנקים, ולכן הבחירה בחיל הייתה מאוד טבעית מבחינתי. אבי הרבה לספר על שירותו בחטיבה, על שירות מעניין ומגוון בחיל מוביל שמשלב טכנולוגיה, שירות קרבי משמעותי וחומר אנושי איכותי.

אבא שירת בחטיבה 401 ומאד רצה שאשרת גם כן בחטיבה. מבחינתו היא החטיבה הטובה ביותר בחיל.

החלטתי לבחור בחטיבה 401 וכיום אני מאד שמח על כך. מהרגע הראשון בטירונות ואחר כך בשלב המקצועות והמסלול, ידעתי שלמפקדים אכפת מכל אחד ואחד מאיתנו. למדתי לא מעט במהלך כל תהליך ההכשרה והיום אני מרגיש שהיכולת המקצועית שלי היא טובה מאד בזכות התהליך שעברתי.

לא רק שהגעתי לחטיבה של אבא אלא אף שובצתי בגדוד 52 בפלוגה ו' ובצוות 1ב' כתותחן – אותו גדוד, פלוגה ובאותו צוות שאבא שלי היה מפקד הטנק שלו ואיתו השתתף במלחמת לבנון הראשונה. אבא כמובן שמח והיה גאה. מבחינתו נסגר מעגל שהתחיל בשירותו וכעת אני ממשיך באותה הפלוגה.

עבורי זו תחושה מיוחדת ומספקת, לשרת באותה פלוגה ולהבין מה עבר על אבא שלי בתקופה בה היה חייל בעצמו.

היום בכל פעם שאני חוזר הביתה השיחות עם אבא ואחי הן על מה שעברתי באימון, על מה דיברתי עם החברים במוצב, מה החידושים בחטיבה וכמה הטנקים התפתחו מאז שאבא היה בצבא.

בכל פעם אני מופתע כמה לגלות עד כמה חיל השריון בכלל וחטיבה 401 בפרט התקדמו הן בטכנולוגיה והן בכל תורת הלחימה. ברוח הצוות והחומר האנושי – נראה שגם שם אנחנו שומרים על רמה טובה לפחות כמו שאבא שלי מספר.